اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

خسارت 3 میلیارد تومانی سیل به امامزاده سید محمد(ع) بارده

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: خسارت وارد شده به امامزاده بارده در سیل اخیر تقریباً ۳ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود و ۲ میلیارد تومان نیز برای ایمن‌سازی امامزاده و مقاوم‌سازی در برابر سیل‌های آینده لازم است.

خسارت 3 میلیارد تومانی سیل به امامزاده سید محمد(ع) بارده

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: چند روزی استان از رحمت الهی بهره‌مند شد و البته این بارش‌ها در برخی نقاط خساراتی نیز داشته است که بقاع متبرکه نیز از این خسارت‌ها در امان نبودند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: بیشترین خسارت سیل به امامزاده سید محمد علیه‌السلام بارده وارد شد که کاملا در مسیر سیل قرار داشت و بخش عمده تاسیسات امامزاده، فرش، تجهیزات، بازار، زائرسرا، سرویس‌های بهداشتی، لوله‌کشی‌ها، برق، منبر و کتب مذهبی، سکوها و محل‌های نشین‌من زائران، سنگفرش‌های حیاط و فضای داخل امامزاده دچار آسیب شد.

وی با بیان اینکه از امامزاده بارده تنها ساختمان و بنا باقی مانده و همه تجهیزات از بین رفته است، اظهار داشت: روز گذشته ۱۵۰ نفر از جهادگران و نیروهای محیط زیست برای تمیز کردن امامزاده بسیج شدند و لایروبی داخل مسجد به وسیله ماشین‌آلات شهرداری شهرکرد انجام گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: نزدیک به ۳ متر آب و یک متر گل و لای وارد محوطه و صحن داخلی امامزاده شده بود و فضای میراثی امامزاده را تهدید می‌کرد و بسیاری از بخش حرم و ضریح نیز تخریب شده است.

امیری افزود: خسارت وارد شده به امامزاده تقریباً ۳ میلیارد تومان ارزیابی می‌شود و ۲ میلیارد تومان نیز برای ایمن‌سازی و دیوارکشی به منظور تجهیز امامزاده برای مقاومت بیشتر در برابر سیل‌های آینده لازم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: صحن و بناهای خارج امامزاده شیخ شبان نیز دچار سیل شد و خسارت این مکان نیز نزدیک به یک میلیارد تومان برآورد می‌شود همچنین، محیط بیرونی، دیواره‌های سنگی و مغازه‌های اطراف امامزاده چلیچه نیز آسیب‌دیده که از خسارت امامزاده بارده و شیخ‌شبان کمتر است.

کاهش تلفات شیلات با مدیریت صحیح

 وی در ادامه در خصوص شیلات بخش‌ فلارد در لردگان نیز گفت: شیلات نیز در این بارندگی‌ها در معرض خطر بودند که از روز گذشته با تامین پمپ‌های برقی، خارج کردن آب رودخانه از مسیر اصلی و پمپاژ آب چاه به شیلات تلفات کاهش یافت.

وی در پایان ادامه داد: در تلاش هستیم تا با اعتبارات جدید و کمک مردم و دولت امامزاده‌ها، فضاهای اشتغالی اطراف امامزاده و شیلات را مجدد به چرخه تولید و خدمت‌رسانی بازگردانیم.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول