اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش چشمگیر جرایم اقتصادی در چهارمحال و بختیاری

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه احتکار و نهاده‌های دامی پرونده‌های قابل توجه چند هزار تنی در استان تشکیل و عاملان اصلی دستگیر شده‌اند و این جرم با ۴ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال ارزش مالی ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش چشمگیر جرایم اقتصادی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، منوچهر امان‌الهی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نظم و امنیت اجتماعی صرفاً با کار پلیسی ممکن نمی‌شود، گفت: آموزش، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در این حوزه مهم است چون درصد قابل توجهی از جرم‌ها به دلیل جهل مردم و نداشتن آگاهی لازم است که رسانه در این بخش نقش مهمی دارد.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ هزار و ۲۳۳ مورد سرقت گزارش شده که یک هزار و ۲۱۳ سارق و ۱۵ باند سرقت با ۲ هزار و ۴۸۳ فقره سرقت دستگیر شده و نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۴ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: تصادفات نیز ۸ درصد افزایش یافته که عمدتاً از نوع خسارتی بوده و آمار فوتی‌های تصادفات ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

امان‌اللهی با بیان اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده ۶۹ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: در حوزه احتکار و نهاده‌های دامی پرونده‌های قابل توجه چند هزار تنی در استان تشکیل و عاملان اصلی دستگیر شده‌اند و این جرم با ۴ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال ارزش مالی ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۹ درصدی دستگیری موادفروشان در استان

وی با اشاره به پلمب ۹ محل توزیع و خرده‌فروشی مواد مخدر، بیان کرد: کشفیات مواد مخدر در سال جاری یک هزار و ۲۰۳ کیلوگرم گزارش شده که با یک هزار و ۲۴۶ نفر دستگیری نسبت به آمار سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون یک هزار و ۸۳۰ فقره سایت با محتوای نامناسب شناسایی شده که نسبت به سال گذشته حدود ۹۰ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان گفت: تشکیل پرونده در حوزه فضای مجازی ۲۳ درصد افزایش یافته است، همچنین ۵۱۲ فقره کشفیات در حوزه سایبری صورت گرفته است.

انجام ۲۵۰ فقره پلمب واحد صنفی در استان

امان‌الهی با بیان اینکه یک هزار و ۹۴۶ فقره بازدید در حوزه پلیس امنیت عمومی انجام شده است، افزود: همچنین از ابتدای سال جاری ۶ هزار و ۸۱۶ مورد تذکر، ۲۵۰ فقره پلمب واحد صنفی و ۸ هزار و ۷۰۶ خدمت ارائه شده است.

وی ادامه داد: ۱۷ هزار و ۷۲۲ فقره پرونده در کلانتری‌ها تشکیل و یک هزار و ۴۳۲ مراجعه حضوری انجام شده است، همچنین یک هزار و ۳۷۱ سرباز وظیفه عمومی در استان مشمول اعزام شدند و ۳۹۲ نفر غیبت داشتند.

فرمانده انتظامی استان گفت: در بحث حجاب عمدتاً به صورت تذکر برخورد می‌شود و برخورد فیزیکی و فردی، توهین و پرخاش در قانون جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: اما برخی اوقات هنگام تذکر به خانم کم‌حجاب مشاجره لفظی و زدوخورد از سمت خانم کم‌حجاب دیده می‌شود که همکاران مجبور به برخورد می‌شوند.

فیلم‌های فضای مجازی از گشت‌ارشادها تقطیع شده است

امان‌الهی با اشاره به اینکه ۳۲ دستگاه وظیفه برخورد با بدحجابی را دارند و تنها وظیفه پلیس نیست، بیان کرد: متأسفانه فیلم‌هایی که در فضای مجازی با موضوع گشت ارشاد پخش می‌شود تقطیع شده است و صحنه‌هایی که منجر به برخورد مأموران با شهروندان می‌شود را نمایش نمی‌دهند.

حضور نیروهای ۱۱۰ شهرکرد در صحنه بالای ۱۰ دقیقه است

وی ادامه داد: میانگین حضور نیروی پلیس۱۱۰ در صحنه‌هایی که در شهرکرد گزارش می‌شود بالای ۱۰ دقیقه است البته بیشتر تماس‌ها غیرفوریتی مانند فروش تریاک یا مشروب است که نیاز به بررسی و تایید صحت دارند و حتی گاهی اوقات درگیری‌هایی که به اتمام رسیده گزارش می‌شود که حضور مأمور در صحنه‌ای به‌هم‌خورده لزومی ندارد.

فرمانده انتظامی استان گستردگی حوزه و تعدد مأموریت‌ها را سبب تأخیر ماموران در صحنه دانست و گفت: تماس‌ها روزانه کنترل می‌شوند و اگر کوتاهی برای حضور صورت گرفته باشد با مأموران شیفت برخورد می‌شود.

دستگاهی متولی نگهداری سگ‌های خانگی نیست

وی در پایان در خصوص برخورد با سگ‌گردانی بیان کرد: خودرویی که سگ در آن باشد ۱۰ روز توقیف می‌شود اما قانونی برای جمع کردن همه سگ‌های خانگی نیست و اگر همه را جمع کنیم هیچ دستگاهی به عنوان متولی برای نگهداری و تغذیه این حیوانات وجود ندارد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول