اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان شهرکرد از زبان فرماندار

فرماندار شهرستان شهرکرد ضمن تشریح مهمترین مشکلات این شهرستان در حوزه‌های مختلف، گفت: 995 میلیارد تومان اعتبار از سفر هیئت دولت برای هزینه در 58 طرح عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی تخصیص یافته است.

پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان شهرکرد از زبان فرماندار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالعلی ارژنگ پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سفر ریاست جمهوری اعتباراتی به شهرستان‌های مختلف استان تخصیص پیدا کرد که سهم شهرکرد ۹۹۵ میلیارد تومان بود که برای هزینه در ۵۸ طرح فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برنامه‌ریزی شده است.

فرماندار شهرستان شهرکرد افزود: ۵ میلیارد تومان از مبلغ مذکور به تکمیل پارک بانوان، ۱۲ میلیارد تومان به تکمیل مراکز فرهنگی، ۴ میلیارد تومان برای تکمیل پارک ملت، ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل کلینیک‌های تخصصی درمانی تعلق می‌گیرد و ساماندهی گلزارهای شهدای گمنام، تکمیل استخر و سالن‌های ورزشی دانش‌آموزی، مسکن محرومان، تکمیل پایگاه‌های امداد و نجات نیز از دیگر پروژه‌هایی است که تخصیص اعتبار شده است.

وی ادامه داد: در ادامه سفر ریاست جمهور به استان برای خاتمه درگیری شهرداری و راه و شهرسازی در خصوص شهرک منظریه تفاهم‌نامه‌ای بین این دو دستگاه منعقد و قرار شد ۲۰۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری قرار گیرد تا همه خدمات شهری توسط شهرداری اجرا شود.

ارژنگ بیان کرد: مشکل ترافیک یکی از مشکلات عمده شهری است که ۲۰۰ میلیارد تومان به پروژه تقاطع‌های غیرهم‌سطح تخصیص پیدا کرد که در مجموع ۲ دستگاه تقاطع ساخته خواهد شد.

وی اظهار داشت: مشکل آب و زمین‌های موقوفی مرغملک یکی از مشکلاتی بود که در سفر هیئت دولت مورد توجه قرار گرفت و مصوب شد آب برای این روستا با بودجه ۱۰ میلیارد تومان تأمین شود.

ساخت ۳۱۳۴ واحد مسکن در محلات منظریه

فرماندار شهرستان شهرکرد افزود: یکی از اقدامات شاخص دولت تأمین مسکن با شعار«یک میلیون مسکن در هر سال» است که دغدغه جدی جامعه محسوب می‌شود که تا کنون ۴۲ هزار و ۳۸۹ نفر برای مسکن ثبت‌نام کرده و ۱۴ هزار و ۲۷۷ ثبت‌نام تایید نهایی شده است.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد آمار ثبت‌نامی‌ها در شهرکرد و تمرکز بیشتر در منظریه است که تا کنون ۳ هزار و ۱۳۴ واحد در محلات ۳۴ و ۳۲ ساخته شده و محله ۴۰ نیز برای ساخت پیش‌بینی شده است.

گلایه فرماندار از عملکرد اتحادیه‌ها

ارژنگ بیان کرد: نحوه فعالیت ۳۳۰ نانوایی در شهرکرد توسط جهاد کشاورزی و بسیجیان آموزش دیده کنترل می‌شود و برای برخورد با متخلفان نیز از ظرفیت تعزیرات حکومتی و اتحادیه نانوایان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: اما تاکنون اتحادیه‌ها آنگونه که انتظار داشتیم عمل نکردند لذا کارگروه‌هایی برای بررسی دقیق‌تر تشکیل شد که پلمب نانوایی‌های متخلف یکی از عملکردهای این کارگروه‌ها است.

انتخاب شهردار شهرکرد در انتظار جواب وزارتخانه

فرماندار شهرستان شهرکرد در خصوص روند انتخاب شهردار شهرکرد، اظهار داشت: گزینه انتخابی شورای شهر برای سمت شهرداری از نظر شرایط احراز در شورای تطبیق رد شد اما با اصرار برخی از اعضا گزینه مورد نظر با امضای نائب رئیس شورا که جای بحث دارد به وزارتخانه معرفی شد و هنوز جوابی از وزارتخانه دریافت نشده است.

ارژنگ با بیان اینکه شهر دارای مشکلات شهری بسیاری است، افزود: ساخت صنایع حوضچه‌ای و فعالیت صنایع کوچک مشکلاتی را برای شهر داشت که زمینی با عنوان فن‌آوران ۲ به این صنایع کوچک اختصاص داده شد اما ادامه مسیر با مشکلات دیگری از جمله ادعای مالکیت اوقاف بر روی برخی اراضی و واجد شرایط بودن برخی اصناف ایجاد شده که در حال رفع هستند.

وی در خصوص روند تکمیل جاده آسفالت تپه نورالشهدا بیان داشت: در این پروژه راه دسترسی به مساحت ۶۰۰ متر با دو میدان ورودی و خروجی ساخته خواهد شد که به عملیات خاکبرداری در ۷ هزار متر مربع نیاز دارد و از ظرفیت همراهی و مشارکت دستگاه‌ها و بخش خصوصی استفاده شده است.

پایان عملیات جاده تپه نورالشهدا تا سه ماه آینده

ارژنگ با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا ۲ الی ۳ ماه دیگر عملیات جاده تپه نورالشهدا به اتمام برسد، افزود: میزان خاکبرداری به ۱۵ هزار مترمربع افزایش یافت و یک هزار و ۷۰۰ متر از این عملیات باقی مانده است که با برنامه‌ریزی انجام شده ظرف امروز یا فردا دستگاه‌ها در محل حاضر و عملیات از سر گرفته خواهد شد.  

فرماندار شهرستان شهرکرد ادامه داد: زیرگذر و روگذر میدان معلم و کمربندی جنوب شهر در کاهش حجم ترافیک کارساز خواهد بود که برای تسهیل در اجرای این پروژه مذاکراتی با مالکان محل انجام شده که اگر توافقات صورت نگیرد با استفاده از ظرفیت تملک این گره باز خواهد شد.

وی در پایان به مشکل آب در حوزه شرب و صنایع اشاره کرد و گفت: احیای دشت شهرکرد و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های صنعتی بخاطر کمبود آب دچار مشکل شده است که پروژه نهایی حل این مشکل بن_بروجن است و انتظار داریم آب منطقه‌ای هرچه زودتر آن را اجرایی کند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول