اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دلِ پُر رئیس حوزه هنری از مهجوریت هنر در چهارمحال و بختیاری

رئیس حوزه هنری در چهارمحال و بختیاری گفت: متأسفانه فرهنگ و هنر در این استان اولویت نیست و این ظلم به هنر و فرهنگ، به رفتار برخی از متولیان و البته رسانه برمی‌گردد.

دلِ پُر رئیس حوزه هنری از مهجوریت هنر در چهارمحال و بختیاری

احسان قائدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: متأسفانه فرهنگ و هنر در چهارمحال و بختیاری اولویت نیست و این ظلم به هنر به رفتار برخی از متولیان و البته رسانه برمی‌گردد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: در حوزه هنر اتفاقات خوبی در سطح استان و کشور رخ می‌دهد اما این اخبار به خوبی منعکس نمی‌شود که همین امر باعث می‌شود هنر نادیده گرفته شود.

عدم توجه به فرهنگ و هنر در سفر ریاست جمهوری به استان

وی با اشاره به اینکه حرف دل ما بی‌توجهی به هنر است، ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان حرفی از فرهنگ و هنر نشد، توجهی به این حوزه نبود و به دلیل حجم بالای اولویت‌های معیشتی، از اولویت‌های فرهنگی هنری غفلت شد.

قائدی با اشاره به اینکه رسانه‌ها می‌توانند رویدادهای هنری استان را منتشر کنند، بیان داشت: فعالیت‌های هنری با دیده شدن رابطه مستقیم دارد چراکه این دیده شدن مشوق اصلی برای ادامه کار و تولیدات بهتر است که رسانه می‌تواند زمینه این تشویق را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نه تنها در دیده شدن هنر فعالیت ندارند بلکه خود نیز از محصولات هنری استفاده نمی‌کنند، اظهار داشت: حوزه هنری چندین بار امکان اکران فیلم رایگان برای خبرنگاران و خانواده‌هایشان را فراهم کرده تا فعالان رسانه‌ای بهتر بتوانند از محصولات فرهنگی هنری استفاده کنند اما متاسفانه استقبال چشمگیری از این فرصت‌ها نشد.

بودجه فرهنگی هنری استان کجا صرف می‌شود؟

رئیس حوزه هنری استان افزود: مطالبه‌گری ویژگی رسانه است اما تا کنون در خصوص بودجه فرهنگی هنری مطالبه‌گری صورت نگرفته جای سوال است که این بودجه را چه دستگاهی می‌گیرد؟، در چه اولویت‌هایی صرف می‌شود و این اولویت‌ها در بودجه چگونه مشخص می‌شود؟ 

قائدی اظهار کرد: بودجه سالانه حوزه هنری برای فعالیت‌های فرهنگی بسیار ناچیز است اما همچنان حوزه هنری، پرچم‌دار هنر اصیل و باکیفیت در حوزه‌های مختلف ادبیات پایداری، موسیقی، هنرهای تجسمی، فیلم و مستند استان است.

وی با طرح این سوال که مهمترین برنامه سازمان‌های فرهنگی هنری چیست؟ گفت: فضای فرهنگی هنری در استان باید اولویت باشد که رسانه در این کار نقش مهمی دارد چون توسعه اقتصادی در هر استانی پیوست فرهنگی دارد که این پیوست در استان ما جایگاهی ندارد.

اتمام تدوین سند زیست‌بوم هنری تا پایان مرداد

رئیس حوزه هنری استان ادامه داد: سند زیست‌بوم هنری استان و نقشه تحول حوزه هنری یکی از برنامه‌های بنده در آغاز کار بود که به واسطه آن برنامه جامعی از برنامه‌های هنری خواهیم داشت و تنظیم این سند تا پایان مردادماه به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه برگزاری کنسرت منبع درآمد خوبی برای استان‌های دیگر است اما در این استان مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: کنسرتی که مجوز داشته باشد و قانونمند اجرا شود در استانی مانند استان ما که مدعی موسیقی مقامی است باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد اما پرداختن افراطی به موسیقی‌های پاپ باعث به حاشیه رفتن توانمندی‌های موسیقی استان می‌شود.

کنسرت سالار عقیلی در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود

قائدی با بیان اینکه اولویت حوزه هنری پرداختن به موسیقی مقامی است، ادامه داد: ۳۱ تیرماه اجرای کنسرت سالار عقیلی با همراهی گروه ارکستری از جوانان هم‌استانی برنامه‌ریزی شده است که این رویداد برای اولین‌بار در استان انجام می‌شود.

وی گفت: توازن در اجرای موسیقی‌های مختلف رمز موفقیت و رشد در این حوزه است تا سلیقه همگان را پاسخ دهیم و نباید افراطی عمل شود.

پیشنهادهایی که امیدواریم روی کاغذ نماند

رئیس حوزه هنری استان اظهار داشت: اجرای گروه‌های موسیقی جوان در سطح پارک‌های شهر به منظور ایجاد محیطی شاد برای خانواده‌ها و معرفی هنرمندان، برگزاری جشنواره ملی موسیقی بومی محلی در فارسان که مهد موسیقی مقامی بوده و همچنین جشنواره تئاتر خیابانی با موضوع آسیب‌های اجتماعی با محوریت طنز به دستگاه‌ها متولی پیشنهاد شده و امیدواریم این پیشنهادات روی کاغذ نماند.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول