اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

محاسن اجرای تبصره ماده 100 برای مؤدیان/ معوقات مالیاتی چهارمحال و بختیاری 840 میلیارد تومان است

سرپرست اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۸ هزار اظهارنامه مالیاتی در بخش مشاغل تکمیل شده که ۸۵ درصد از این تعداد از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کرده‌اند.

محاسن اجرای تبصره ماده 100 برای مؤدیان/ معوقات مالیاتی چهارمحال و بختیاری 840 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حمیدرضا منتظری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کشاورزی، دامپروری و پرورش زنبور عسل بیشترین رقم اقتصاد استان چهارمحال و بختیاری را تشکیل می‌دهند و مشمول مالیات نمی‌شوند اما معافیت مالیاتی که لحاظ شده باید زیرنظر یک سری تکالیف صورت گیرد.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری افزود: بخش دیگری از درآمد مالیاتی استان حقوق کارمندان دولتی است که ۱۶ درصد درآمد استان را تشکیل می‌دهد.

۴ درصد درآمد مالیاتی استان از طریق حقوق صاحبان مشاغل است

وی با بیان اینکه نقل و انتقالات و اجاره املاک رقم کمتری از درآمد مالیاتی را تشکیل می‌دهد، افزود: رقم مالیاتی که در سال گذشته از طریق صاحبان مشاغل کسب شد مبلغ ۶۴ میلیارد تومان بود که ۴ درصد از مالیات استان را در برمی‌گیرد.

منتظری بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۸ هزار اظهارنامه مالیاتی در بخش مشاغل تکمیل شده که ۸۵ درصد از این رقم از تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کرده است.

وی ادامه داد: اطلاعات و میزان مالیات پرداختی مودیان از طریق اطلاعات دستگاه‌های پز دریافت و رقم قابل پرداخت به صورت پالایش شده اعلام می‌شود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان اظهار داشت: رویکرد سازمان مالیاتی حرکت در جهت مالیات عدالت‌محور در راستای کمک و مدارا با مردم و توجه به اظهارات مودیان مالیاتی است که در سطح کشور از تبصره ماده ۱۰۰ استقبال خوبی شده است.

وی ادامه داد: در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ دیده شده که پرداخت مالیات و میزان سود در برخی اصناف با هم همخوانی ندارد که برای اصلاح این وضعیت باید به سازمان مالیاتی مراجعه کنند و البته باید گفت تنها اصنافی که ۴۸ میلیارد ریال درآمد دارند می‌توانند از این تبصره استفاده کنند.

اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقل موافق با شرایط است

منتظری گفت: اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقل در استان بسیار موافق با شرایط است و در موارد اختصاصی ورود و موانع را با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی فرد و شرایط کرونایی که از سال گذشته اقتصاد استان را تهدید می‌کرد، با رویکرد عدالت اجتماعی رفع می‌کنیم.

وی هوشمندسازی، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، شناسایی مودیان جدید، گسترش پایه‌های مالیاتی و مولفه‌های اصلی حرکت به سمت عدالت مالیاتی را از اهداف اجرای تبصره ماده ۱۰۰ دانست.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان با بیان اینکه فاز اول سامانه پایانه‌های فروشگاهی از طریق بانک مرکزی اجرا شد و فاز دوم در حال اجرا است، افزود: نظام مالیاتی از روش‌های سنتی و قضاوت مأموران مالیاتی به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند که اجرای طرح مالیاتی ثمره و رویکرد اصلی دولت انقلابی است.

۸۴۰ میلیارد تومان معوقات مالیاتی در چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه پیش‌بینی درآمدهای مالیاتی استان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که یک هزار میلیارد تومان کاهش درآمد داشتیم، گفت: معوقات مالیاتی استان حدود ۸۴۰ میلیارد تومان است که به جد این معوقات پیگیری خواهند شد.

منتظری افزود: ۶۴۰ میلیارد تومان به صورت سوء استفاده از کارت بازرگانی افراد ضعیف توسط سودجویان ثبت شده که بازرسان به دنبال احیای حق دولت هستند و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

کارت به کارت در برخی از مشاغل پیگیری می‌شود

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی از سال ۹۵ با پیش‌بینی جرم مالیاتی عجین شده است اما نمی‌شود هر اتفاقی را فرار مالیاتی معرفی کنیم، ادامه داد: تشخیص این تخلف بر عهده سامانه است که از طریق بازرسان مورد بررسی قرار می‌گیرد و حجم مالیات اعلام می‌شود که در این صورت ضمن وصول حقوق دولت متخلفان نیز به مراجع قضایی اعلام می‌شوند لذا کارت به کارت در برخی مشاغل نیز از این طریق پیگیری و کنترل می‌شود.

سرپرست امور مالیاتی استان جداسازی حساب‌های شخصی از حساب‌های تجاری را عملیاتی دانست که با این راه حل کارت به کارت در برخی مشاغل کنترل و اگر تراکنش‌ها از حد معمول بیشتر شود حساب به عنوان حساب تجاری محسوب و مشمول مالیات می‌شود.

وی در پایان گفت: از آنجایی که تنها شهرهای پرجمعیت مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند لذا این مورد در استان ما فقط در شهر شهرکرد بررسی می‌شود که اطلاعات منازل توسط داستگاه‌های مرتبط نظیر راه‌وشهرسازی، شهرداری و ... به امور مالیاتی ابلاغ و توسط کارشناسان پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول