اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فارس من|عدم وجود زیرساخت‌های دامپروری در شهر کیان

رئیس جهادکشاورزی شهرکرد گفت: عدم وجود زیرساخت‌های دامپروری در شهر کیان مانند کوره لاشه‌سوز و چاه دفن تلفات و عدم امکانات گازرسانی، کمبود علوفه و نبود مکانی برای نگه‌داری دام‌ها تهدید بزرگی برای دامداران به حساب می‌آید که سبب فروش دام‌ها شده است.

فارس من|عدم وجود زیرساخت‌های دامپروری در شهر کیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مخاطبان با ثبت سوژه «مجتمع دامپروری در شهرکیان احداث شود» در سامانه فارس من از این رسانه خواسته‌اند صدور مجوز برای احداث این مجتمع را در راستای اشتغال‌زایی و تولید، از مسئولان مربوطه پیگیری کند.

تا کنون دو خبر با تیترهای «کمبود منابع آبی عامل عدم صدور مجوز برای ۴۰۰ دامپروری در شهرکیان» و «احداث مجتمع دامپروری شهرکیان به رونق اقتصاد کمک می‌کند» در راستای تحقق این مطالبه مردمی از این رسانه منتشر شده است و خبرنگار فارس همچنان این سوژه را دنبال می‌کند.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: شغل ۳۵ درصد مردم شهرکیان کشاورزی است اما ۳۰ درصد زمین‌های اهالی این منطقه در سال‌های اخیر در شرایط مختلف آسیب دیده‌اند.

فرهاد رفیعی افزود: اهالی شهر کیان حدود 6 هزار هکتار زمین کشاورزی داشتند که در حال حاضر تنها حدود 2 هزار هکتار از این زمین‌ها باقی مانده است.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد مردم این منطقه هم کشاورز و هم دامدار و ۲۵ درصد تنها از طریق دامداری امرار معاش می‌کنند. 

عدم وجود زیرساخت‌های دامپروری در شهرکیان مردم این منطقه را بیکار کرده است

رئیس جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد بیان کرد: از آنجایی که نگهداری دام در شهر ممنوع است و تذکر و اخطاریه‌های اداره بهداشت را به دنبال دارد ۱۵درصد از این دامداران اقدام به فروش دادم‌های خود کرده‌اند و اکنون بیکار هستند.

رییس جهادکشاورزی شهرکرد به علت اصلی فروش دام‌ها اشاره کرد و گفت: عدم وجود زیرساخت‌های دامپروری مانند کوره لاشه سوز و چاه دفن تلفات و عدم امکانات گازرسانی، کم‌بود علوفه و نبود مکانی برای نگه‌داری دام‌ها تهدید بزرگی برای دامداران به حساب می‌آید که سبب فروش دام‌ها شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول