اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

امکان کشت 44 هزار هکتار گیاه دارویی در چهارمحال و بختیاری

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه سطح زیر کشت باغات استان ۴۴ هزار هکتار است، گفت: به همین میزان مساحت نیز امکان توسعه کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد.

امکان کشت 44 هزار هکتار گیاه دارویی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاء الله ابراهیمی ظهر امروز در حاشیه طرح توزیع نهال مثمر در شهرستان خانمیرزا با بیان اینکه سطح زیر کشت باغات استان ۴۴ هزار هکتار است، گفت: به همین میزان مساحت نیز امکان توسعه کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد که این روند تامین نهال با کیفیت مثمر را لازم دارد.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۲ نهالستان معتبر در سطح استان مشغول تولید نهال هستند که در مجموع بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نهال تولید و بخش عمده نیاز استان را تامین می‌کنند.

 وی با بیان اینکه نیاز استان ۳۵۰ هزار اصله در سال است و ما بقی تولیدات به استان‌های همجوار ارسال می‌شود، افزود: برخی گونه‌های مورد نیاز استان در نهالستان‌های خارج از استان تأمین می‌شود.

ابراهیمی بیان داشت: بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار نهال از طریق کشت بافت و ۴۰۰ هزار نهال نیز به شکل مزرعه‌ای تولید می‌شود که پتانسیل خوبی را در استان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: امیدواریم این ظرفیت استان به تأمین نهال مطمئن عاری از بیماری و ویروس‌ها منجر شود که توصیه می‌شود باغداران نهال مورد نیاز خود را از محل‌های مطمئن که عاری از آفات و جزو بهترین ارقام گونه‌های گیاهی هستند تهیه کنند.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول