اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صدور 125 حکم نظارت الکترونیکی برای زندانیان چهارمحال و بختیاری/ استفاده از پابند 152 درصد افزایش یافت

رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری از صدور 125 حکم نظارت الکترونیکی برای زندانیان سطح استان خبر داد و گفت: در بحث صدور حکم نظارت الکترونیکی نسبت به سال گذشته ۱۵۲ درصد رشد داشته‌ایم.

صدور 125 حکم نظارت الکترونیکی برای زندانیان چهارمحال و بختیاری/ استفاده از پابند 152 درصد افزایش یافت

حمیدرضا حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از نظر فراوانی جرائم در حال حاضر ۴۳ درصد از ورودی زندان‌ها در چهارمحال و بختیاری مربوط به جرائم مواد مخدر است، ۱۹ درصد سرقت، ۱۴ درصد جرائم علیه اشخاص و اطفال، هفت درصد جرائم مالی و مابقی سایر جرائم را شامل می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ هزار و ۷۵ مورد مرخصی به زندانیان استان اعطا شده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته است همچنین در ۱۰ ماهه سال جاری ۴ هزار و ۲۵۰ مورد رسیدگی الکترونیکی صورت گرفته و ۱۲۵ مورد حکم نظارت الکترونیکی صادر شده که نسبت به سال گذشته ۱۵۲ درصد رشد داشته‌ایم و در رتبه پنجم کشوری قرار گرفتیم.

۸ مورد عفو از قصاص در سال جاری

وی اظهار داشت: با تلاش واحد مددکاری زندان‌های استان ۶۶۵ مورد جلسه صلح و سازش بین زندانیان و شکاتشان برقرار شده که هشت مورد عفو از قصاص در سال جاری از جمله دستاوردهای این جلسات است.

حیدری در خصوص اشتغالزایی برای مددجویان سطح استان گفت: در حال حاضر ۶۶ درصد از زندانیان سطح استان در داخل زندان و به صورت اعزام به کار مشغول کار شده‌اند.

وی در خصوص ارائه خدمات درمانی به زندانیان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۱۹ هزار و ۵۸۶ مورد ویزیت پزشک عمومی، یک هزار و ۳۴۶ مورد ویزیت دندانپزشکی، ۴۱۳ مورد ویزیت پزشک متخصص و ۳۸۱ مورد اعزام به مراکز درمانی تخصصی برای مددجویان صورت گرفته است.

رئیس سازمان زندانها واقدامات تامینی چهارمحال و بختیاری افزود: در بحث آموزش‌های روانشناسی تا کنون به۷۵۹ نفر مددجو آموزش‌های روانشناسی ارائه شده و در اجرای طرح غربالگری ۵ هزار و ۴۹ مددجو، ۱۲ درصد از این تعداد دچار ناراحتی‌های اعصاب و روان بودند که تحت درمان قرار گرفتند.

آزادی ۱۲۸ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز به همت ستاد دیه و خیرین ۱۲۸ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند و بیش از ۸۰۰ خانوده مددجویان زندانی تحت حمایت انجمن‌های حمایت از زندانیان و کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گرفتند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول