اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شیوه جدید کلاهبرداری سایبری/ سرقت موجودی کارت بانکی از طریق ارسال پیامک جعلی از دادگستری

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری از شیوه جدید کلاهبرداری سایبری و سرقت موجودی کارت بانکی شهروندان از طریق ارسال پیامک جعلی از سامانه ثنای دادگستری خبر داد.

شیوه جدید کلاهبرداری سایبری/ سرقت موجودی کارت بانکی از طریق ارسال پیامک جعلی از دادگستری

مرتضی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: در حال حاضر یک شیوه کلاهبرداری و سرقت در فضای مجازی باب شده که تعداد زیادی از شهروندان را دچار مشکل و خالی شدن حساب بانکیشان کرده است.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای برخی از کاربران فضای مجازی پیامی از یک شماره شخصی مبنی بر طرح شکایت در سامانه ثنای دادگستری ارسال شده و لینکی برای مراجعه به یک سایت جعلی در متن پیام قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: به دلیل ایجاد نگرانی در مردم از شکایت، مشاهده شده کاربران بر روی لینک کلیک می‌کنند و این سایت جعلی که به سبک سایت اصلی دادگستری طراحی شده از آن‌ها برای مشاهده اطلاعات درخواست عضویت و پرداخت ۲ هزار تومان حق عضویت می‌کند.

عسگری تصریح کرد: با کلیک روی درگاه جعلی انتقال وجه و بارگذاری اطلاعات کارت بانکی با ارسال درخواست رمز پویا بدافزاری روی گوشی افراد نصب می‌شود که باعث هک گوشی شده و رمز پویای افراد را به سرقت می‌برد و بلافاصله کل موجودی کارت بانکی افراد برداشت می‌شود.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به دلیل اینکه مراحل پیگیری، طرح شکایت، شناسایی سارقان و بازگرداندن وجه به سرقت رفته زمان‌بر است توصیه پلیس افزایش حساسیت‌های مردمی بر روی ورود به سایت‌ها و پیامک‌هایی است که ممکن است جعلی باشند و باعث هک گوشی افراد و به سرقت رفتن اطلاعاتشان می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر برای هر یک از شهروندان چنین پیامی ارسال شد به شماره ارسال‌کننده توجه کنند و اگر از طریق شماره شخصی و خصوصی ارسال شده بود به هیچ عنوان روی لینک قرار داده شده کلیک نکنند.

عسگری خاطرنشان کرد: قطعا پیام‌های ارگان‌های رسمی مثل دادگستری از طریق سامانه‌های پیامکی رسمی ارسال می‌شود نه شماره موبایل خصوصی و لازم است کاربران دقت زیادی روی این مسئله داشته باشند تا متضرر نشوند.

انتهای پیام/68033/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول