اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کارگران بروجنی خانه‌دار می‌شوند/ اختصاص یک هزار و 800 متر زمین در شهرک الهیه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: هر کارگر تحت پوشش بیمه بیکاری که عنوان کارگر داشته باشد می‌تواند صاحب خانه شود و هیچ محدودیتی برای افراد نیست.

کارگران بروجنی خانه‌دار می‌شوند/ اختصاص یک هزار و 800 متر زمین در شهرک الهیه

حفیظ الله فاضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: در سال ۱۳۹۸ تفاهمنامه‌ای بین معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه به ویژه کارگران، زنان سرپرست خانوار و بازنشستگان بسته شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا اولین شرکت تعاونی مسکن کارگران در کشور و در شهرستان بروجن با ۴۰ نفر از کارگران فاقد مسکنی که در سامانه راه شهرسازی نیز تایید شده بودند ثبت و راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: بعد از تشکیل تعاونی یک هزار و ۸۰۰ متر زمین در شهرک الهیه بروجن به اعضای ثبت‌نام شده تخصیص پیدا کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه اعضای این انجمن تا سقف ۵۰۰ تا یک‌هزار نفر در بروجن نیز قابل افزایش است، بیان کرد: تاکنون پروژه‌ای در قالب زمینی به متراژ یک هزار و ۸۰۰ متر در ۲ بلوک، که هر بلوک دارای پنج طبقه و هر طبقه داری ۴ واحد و هر واحد با ۱۰۰ متر زیربنا تعریف شده است که پروژه بعدی می‌تواند بعد از آغاز این پروژه شروع شود.

فاضلی با اشاره به کار مازاد وزارت کار بر این طرح گفت: وزارت کار در طرحی مژده داد که اگر زنان سرپرست خانوار، کارگران و بازنشستگان بیمه تأمین اجتماعی از طریق دستگاه‌های مربوطه به منظور دریافت تسهیلات برای احداث واحدهای مسکونی به بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران معرفی شوند از حمایت مالی برای خرید مسکن برخوردار می‌شوند.

وی اظهار کرد: همچنین این جامعه هدف از طریق شرکت‌های عمرانی مختلف تحت پوشش شرکت سرمایه‌گذاری «شستا» حمایت‌هایی نظیر تامین مصالح ساختمانی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: تنها افرادی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند که در طرح راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده و پالایش اطلاعاتی آن‌ها انجام شده باشد در این صورت نیاز نیست که افراد حتماً در قالب تعاونی برای خرید خانه اقدام کنند بلکه از طریق تعاونی، بیشتر حمایت می‌شوند.

فاضلی با اشاره به اینکه در شهرستان‌های دیگر نیز افراد برای استفاده از این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: لذا هر شخص بخواهد تعاونی مسکن در شهرستانی راه اندازی کند بعد از ثبت نام در طرح راه و شهرسازی می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

وی بیان کرد: در این طرح هیچ محدودیتی برای افراد نیست و هر کارگر تحت پوشش بیمه بیکاری که عنوان کارگر داشته باشد می‌تواند از آن استفاده کند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول