اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بهبود 90 درصدی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی شهرکرد با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا تا کنون بیش از ۴۳ هزار نفر برای درمان به مراکز بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند‌، از بهبود ۹۰ درصدی مبتلایان‌ به کووید۱۹ در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد.

بهبود 90 درصدی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، فریدون‌ رحمانی گفت: حدود ۹۹۰ هزار نفر جمعیت هدف چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده و از ابتدای شیوع کرونا تا کنون در استان ۲۵۲ هزار تست تشخیص این بیماری انجام شده است‌.

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی شهرکرد افزود: از این میزان ۱۶۵ هزار نفر پاسخ تست‌شان منفی و ۸۶ هزار و ۳۰۰ نفر نیز مثبت گزارش شد‌.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا تا کنون بیش از ۴۳ هزار نفر برای درمان به مراکز بیمارستانی استان مراجعه داشته‌اند‌، از بهبود ۹۰ درصدی مبتلایان‌ به کووید۱۹ در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد.

رحمانی اضافه کرد: ۱۰ درصد بیماران بستری نیز مراحل درمانشان‌ موفقیت‌آمیز نبود و در این چرخه جان خود را از دست دادند‌.

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه بدترین‌ پیک شیوع کرونا در ماه‌های مرداد و شهریور امسال بود، گفت: در شهریورماه ۱۹۸ نفر جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: مهم‌ترین دستاورد ما این است که در دوران سخت شیوع کرونا حتی یک بیمار بدون تخت، دارو و فرآیند درمانی در استان وجود نداشت و کادر بهداشت و درمان با همه سختی‌های موجود به مردم خدمت‌رسانی کردند‌.

رحمانی افزود: ۴۶ درصد موارد ابتلا به کرونا در چهارمحال و بختیاری به مردان و ۵۴ درصد نیز به بانوان اختصاص دارد‌ در صورتی که درصد مرگ و میر در آقایان بیشتر از بانوان است‌.

معاون درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه ۴۱ درصد موارد ابتلا به کرونا به گروه‌ سنی ۶۰ سال به بالا متعلق است، اضافه کرد: ولی ۸۰ درصد فوتی‌ها نیز به این گروه تعلق دارد‌.

وی ادامه داد: شهروندان باید فرایند‌ واکسیناسیون کووید ۱۹ را جدی بگیرند و افرادی که تاکنون جهت دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند هرچه‌ سریع‌تر به پایگاه‌های واکسیناسیون در استان مراجعه کرده و نسبت به این امر کوشا باشند تا در مواجهه با‌ پیک‌های بعدی کرونا جان سالم به در ببرند‌.

انتهای پیام/68023/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول