اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش 40 درصدی صدور اظهارنامه گمرکی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال صدور اظهارنامه گمرکی در استان 40 درصد افزایش یافته است.

افزایش 40 درصدی صدور اظهارنامه گمرکی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی گفت: امسال ۵۹۴ مورد اظهارنامه گمرکی در چهارمحال و بختیاری صادر شده که در مقایسه با پارسال با افزایش ۴۰ درصدی همراه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر کالایی که به صورت واردات وارد کشور شده و یا از طریق صادرات از کشور خارج می‌شود، دارای اظهارنامه است، افزود: صاحبان کالا قبل از هر اقدامی با اظهارنامه گمرکی، کالای مورد نظر را به گمرک اعلام می‌کنند و در نهایت اظهارنامه با محموله توسط گمرک تطبیق داده می‌شود و در صورت یکی بودن کالا از گمرک ترخیص خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورتی که قسمتی از اظهارنامه هنگام تطبیق آن با محموله تفاوت داشته باشد صاحب کالا جریمه خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از صادرات ۳۳ هزار تن کالا از استان تا پایان مردادماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این میزان کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار از نظر ارزشی ۶۲ درصد و از نظر وزنی ۱۰۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رستمی بیشترین کالا‌های صادرات شده از مبدا استان را به کشور عراق اعلام کرد و افزود: کشور‌های هند، ترکیه، افغانستان و سوریه نیز به ترتیب مقصد بیشترین کالا‌های صادراتی استان بود.

وی اظهار داشت: لوازم خانگی نظیر لباسشویی، کولرآبی و آبگرمکن برقی، مفتول آلومینیومی، مغز بادام، خوراک ماهی و آمونیاک بیشترین کالا‌های صادراتی استان در پنج ماهه امسال بوده است.

انتهای پیام/68023/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول