اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ایجاد بیش از 4500 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته با پرداخت تسهیلات این نهاد سه هزار و ۲۲۷ فرصت شغلی مستقیم و یک هزار و ۲۹۰ شغل غیرمستقیم در استان ایجاد شد.

ایجاد بیش از 4500 فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری

مهدی امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طی سال گذشته با پرداخت تسهیلات کمیته امدادامام خمینی (ره) سه هزار و  ۲۲۷ شغل مستقیم و یک هزار و ۲۹۰ شغل غیرمستقیم در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری با اشاره به ایجاد 5 هزار فرصت شغلی در سال جاری، ادامه داد: از این تعداد تا اکنون ۷۹۰ شغل مستقیم و ۳۱۶  شغل غیرمستقیم اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشغالزایی به افراد تحت حمایت کمیته امداد تعلق می‌گیرد، افزود: همچنین کارفرمایان و صاحبان مشاغل با به کارگیری مددجویان تحت حمایت و  تأیید حوزه معاونت اشتغال می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

امیری با بیان اینکه بعد از مشاوره شغلی و طی دوره های آموزشی و مهارتی، مدارک مددجو برای اخذ تسهیلات به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت یا بانک‌های عامل معرفی می‌شود، اضافه کرد: در صورت عدم تأیید طرح، کارشناسان کمیته امداد طرح‌های دیگری را به مددجو پیشنهاد می‌دهند.

وی عنوان کرد: مددجویان می‌توانند طرح‌های خود را در رشته‌های کشاورزی، تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی، کارگاهی، مشاغل خانگی، دامپروری، صنایع‌دستی و صنفی به کمیته امداد ارائه دهند و با تأیید کارشناسان این نهاد مشمول دریافت تسهیلات شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: کارشناسان اشتغال کمیته امداد قبل از اجرای طرح، حین اجرا و بعد از اجرا به منظور رفع موانع و مشکلات مددجو از طرح‌های اشتغال به صورت ادواری  بازدید می‌کنند و علاوه بر  تسهیلات، مشاوره در زمینه بهینه‌سازی و توسعه و پشتبانی انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: بعد از اخذ تسهیلات، نظارت و کمک به بازاریابی و فروش محصولات به پایداری طرح‌ها و رسیدن کارآفرین به درآمد مکفی کمک شایانی می‌کند.

امیری با اشاره به اینکه کارفرمایان در صورت به کار گیری مددجویان می توانند از 2 بسته تشویقی  کمیته امداد استفاده کنند، افزود: این 2 بسته شامل ارائه تسهیلات به مبلغ۵۰ تا  100 میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال است.

وی گفت:  در قبال بسته‌های تشویقی کارفرما باید مددجو را به مدت حداقل سه سال استخدام و به وی برابر ضوابط اداره کار حقوق و مزایا پرداخت کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: این نهاد با شناسایی افراد مستعد اشتغال و طرح‌ها جدید نقش بسزایی در رفع بیکاری دارد چرا که با ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به معیشت خانواده‌های نیازمند کمک بسزایی می‌شود.

 انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول