به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسینعلی مقصودی در بازدید از پروژه راه آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد گفت: اعتبار سال جاری راه آهن سه هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از ابتدای پروژه تاکنون پنج هزار میلیارد ریال در آن هزینه شده است.
وی افزود: برای تکمیل پروژه اتصال مرکز استان به شبکه ریلی کشور، نیازمند هشت هزار میلیارد ریال اعتبار هستم.
در ادامه بازدید نماینده مردم شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به دغدغه اصلی نمایندگان استان در تکمیل زیرساختها و ارتقای خدمات و دسترسیها برای آینده بهتر استان، گفت: با پیگیریهای بسیار خوب و پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه، به گفته پیمانکار و مشاورین، تا پایان سال جاری شاهد اتمام کار زیرسازی پروژه خواهیم بود.
شنیده شدن سوت قطار در استان معطل اعتبارات است
احمد راستینه ادامه داد: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، در سال ۱۴۰۱ صدای سوت قطار در استان شنیده خواهد شد.
مشاور طرح دستگاه نظارت راه آهن مبارکه ـ سفید دشت ـ شهرکرد در ادامه طول اولیه این پروژه را ۹۲ کیلومتر عنوان کرد و گفت: با توجه به تغییر مکان ایستگاه شهرکرد، طول پروژه به 89 کیلومتر کاهش یافته است.
مسعود اصولی اختلاف ارتفاع در طول مسیر را ۳۹۷ متر دانست و افزود: به دلیل همین اختلاف ارتفاع و کوهستانی بودن منطقه، ۱۵ دستگاه تونل در این مسیر ریلی طراحی شده که در حال حاضر ۱۳ تونل فعال است.
وی ادامه داد: حفاری بزرگترین تونل این مسیر به طول یک هزار و ۵۲۵ متر در منطقه سفیددشت به اتمام رسیده و در مرحله لاینینگ است.
مشاور طرح راه آهن استان همچنین این پروژه را دارای پلهای متفاوت و بسیار بزرگ در محل تقاطعها و درههای کوهستانی دانست و اضافه کرد: بزرگترین پل ۹۰۰ متر طول دارد و دارای ۳۰ دهنه، ۳۰ متری است.
انتهای پیام/68024