اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دفن اموات در جوار بقاع متبرکه استان بدون اخذ مجوز ممنوع است

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: دفن اموات در آستان مقدس امامزادگان تنها با پیشنهاد کمیته قبور و اخذ مجوز و ثبت در سامانه جامع موقوفات قابل اجرا است و متولیان امامزادگان بدون دریافت مجوز، اجازه صدور مجوز دفن را ندارند.

دفن اموات در جوار بقاع متبرکه استان بدون اخذ مجوز ممنوع است

حجت‌الاسلام علی مهرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ساماندهی اموات در جوار بقاع متبرکه به عنوان یکی از مهم‌ترین مباحث اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مطرح است به همین علت طی دو سه سال اخیر این موضوع در بقاع امامزادگان به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به دستورات سازمان اوقاف، دفن اموات در آستان مقدس امامزادگان تنها با پیشنهاد کمیته قبور و اخذ مجوز و ثبت در سامانه جامع موقوفات قابل اجرا است و متولیان امامزادگان بدون دریافت مجوز اجازه صدور مجوز دفن را ندارند.

وی اتحاد دستگاه‌های مسئول را پیش‌نیاز جلوگیری از دفن اموات در محوطه امامزادگان استان دانست و اظهار داشت: یکی از مسائلی که در سنوات گذشته در استان چهارمحال و بختیاری باید به آن توجه بیشتری می‌شد، دفن اموات در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه با اخذ مجوز بوده است.

مهرابی بیان کرد: در کنار اقدامات حقوقی و قانونی، برنامه‌های فرهنگی نیز می‌تواند در این زمینه بسیار راهگشا باشد تا مردم نسبت به قوانین وقفی آگاه شوند.

لازم به ذکر است در آبان‌ماه سال گذشته مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از فراهم شدن بستر دفن اموات در تمام امامزادگان استان خبر داده و گفته بود: برای پیش‌فروش قبور می‌توان به ادارات اوقاف استان و یا هیات امنای امامزادگان مراجعه کرد، فضای امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون استان نیز آماده دفن متوفی است و قبرهای دوطبقه طراحی شده است که رفت‌وآمدها را کاهش می‌دهد.

وی همچنین در خصوص تخفیفات و دستورالعمل‌های خاص فروش قبر توضیح داده بود که تخفیفات شامل یک سری افراد می‌شود، محدودیت پذیرش اموات در هیچ‌کدام از بقاع متبرکه وجود ندارد ولی افرادی که به سبب خودکشی و یا اعدام فوت شده‌اند در امامزادگان دفن نمی‌شوند و در بقیه بیماران حتی موارد فوت شده ناشی از بیماری کرونا تدابیر خاص به لحاظ بهداشتی اندیشیده شده است.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول