اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سه طرح آبرسانی در استان کلنگ‌زنی می‌شود/ بهره‌مندی سه هزار روستایی از آب سالم

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب چهارمحال و بختیاری از افتتاح سه طرح آبرسانی در دهه فجر خبر داد و گفت: اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها بیش از بیست میلیارد ریال است.

سه طرح آبرسانی در استان کلنگ‌زنی می‌شود/ بهره‌مندی سه هزار روستایی از آب سالم

احمدرضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرکرد از کلنگ‌زنی سه پروژه آبرسانی روستایی در دهه فجر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در روستاهای سیرک و نوآباد در بخش مرکزی شهرستان شهرکرد، مور و تلتاک در بخش میانکوه شهرستان اردل و ابواسحاق در بخش فلارد شهرستان لردگان کلنگ‌زنی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چخارمحال و بختیاری با تشریح اقدامات انجام شده در جهت تامین آب روستاهای مور و تلتاک افزود: با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 450 میلیون تومان تاکنون احداث یک باب مخزن ذخیره 50 متر مکعبی، اجرای خط انتقال آب به طول 7 کیلومتر با لوله گالوانیزه چهار اینچ، ساخت مخزن 50 متر مکعبی بین راهی در روستای مور، نصب مخزن پیش ساخته 50 متر مکعبی، احداث ایستگاه بین راهی شماره یک و محوطه‌سازی، اجرای شبکه داخلی روستای مور به طول 3 کیلومتر و نصب 32 عدد انشعاب در روستای مور انجام شده است.

وی تصریح کرد: عملیاتی از جمله نصب سه دستگاه کانکس، اجرای شبکه داخلی تلتاک به طول 200 متر، نصب 30 فقره انشعاب، راه‌اندازی دو ایستگاه پمپاژ بین راهی و اجرای شبکه برق به طول 300 متر برای ایستگاه‌های پمپاژ کارهای باقی‌مانده است که در دهه فجر آغاز تا سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای طرح‌های فوق اعتبار 600 میلیون تومانی در نظر گرفته شده، ادامه داد: اجرای خط انتقال آب به طول حدود دو کیلومتر با لوله 110 میلیمتری پلی‌اتیلن در این دهه با اعتبار بالغ  700 میلیون تومان به منظور تامین آب آشامیدنی روستاهای سیرک و نو آباد نیز شروع می‌شود.

محمدی به شروع ساخت مخزن پنجاه متر مکعبی بین راهی مجتمع ابواسحاق با اعتبار 600 میلیون تومان در دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور رفع مشکلات آبرسانی روستاهای ابواسحاق سفلی و علیا اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اعتبارات هزینه شده برای این پروژه‌ها را بیش از بیست میلیارد ریال اعلام کرد که با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها حدود سه هزار نفر از جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول