اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کدام شرکت‌های اینترنتی در استان مجوز فعالیت دارند؟/برخورد جدی فتا با شرکت‌های بدون مجوز

در حال حاضر تنها سه شرکت بازاریابی اینترنتی در چهارمحال و بختیاری اجازه فعالیت دارد و طبق قانون هیچ کدام از شرکت‌های اینترنتی اجازه دریافت وجوهی تحت عنوان حق عضویت، ایجاد باشگاه مشتریان و ... را ندارند.

کدام شرکت‌های اینترنتی در استان مجوز فعالیت دارند؟/برخورد جدی فتا با شرکت‌های بدون مجوز

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد صبح امروز میزگردی تحت عنوان «کسب و کارهای اینترنتی» در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

شناسه‌دار شدن 12 گروه کالایی در دستور کار صمت

ابتدای جلسه غلامرضا قائدامینی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق و ارز کالا عملیات شناسنامه‌دار کردن کالاهای مورد نیاز مردم با اولویت لوازم خانگی و جلوگیری از عرضه کالاهای بدون شناسه در دستور کار قرار گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت ادامه داد: در 12 گروه کالایی، شناسنامه‌دار بودن الزام شده است و تولیدکنندگان و  واردکنندگان از طریق سامانه جامع تجارت  لازم است تمامی فرایندهای تولید و عرضه کالا را در آن ثبت کنند که به صورت اتوماتیک شناسه‌ای برای هر کالا صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع در گروه لوازم خانگی در استان در حال اجرا است و مورد بعدی منسوجات و پوشاک است که از اوایل اسفندماه اجرا خواهد شد و به نوبت نظارت بر شناسه‌دار بودن تمامی کالاها در دستور کار قرار گرفته است.

تنها 3 شرکت بادران گستر، بازاریابان ایران‌زمین و تلاش‌کاران سرمایه اجازه فعالیت در زمینه بازاریابی اینترنتی دارند

در ادامه علی بهداروند گفت: تنها کسانی در فضای مجازی اجازه فعالیت فروش و بازاریابی دارند که نشان اعتماد الکترونیکی دریافت کنند.

کارشناس مسؤول اداره امور اصناف سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر تعداد 24 شرکت در سطح کشور اجازه فعالیت در زمینه بازاریابی اینترنتی دارند و در استان فقط 3 شرکت شامل بادران گستر، بازاریابان ایران‌زمین و تلاش‌کاران سرمایه، و سایر شرکت‌ها فعالیتشان در استان غیرقانونی است.

فعالیت شرکت یونیک فاینانس و شرکت تلفیق و هنر در استان غیرقانونی است

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شرکت‌های اینترنتی که در استان فعالیت‌ دارند از جمله شرکت یونیک فاینانس و شرکت تلفیق و هنر فعالیتشان در استان کاملا غیرقانونی است و در صورتی که افراد وجوهی را از دست داده‌اند می‌توانند از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند.

بهداروند تصریح کرد: هیچ شرکت اینترنتی طبق نص صریح قانون اجازه دریافت وجوهی تحت عنوان‌هایی نظیر حق عضویت، ایجاد باشگاه مشتریان و ... ندارد و قیمت تمامی اقلامی که توسط این شرکت‌ها به فروش می‌رسد باید در یک سطح بوده و چند سطحی شدن قیمت خلاف قانون است.

کارشناس مسوول اداره امور اصناف سازمان صمت تصریح کرد: برای اینکه مردم بفهمند کدام شرکت اینترنتی اجازه فعالیت دارد یا نه می‌توانند به سامانه   easnaf.ir و یا سامانه مرکز توسعه تجارت الکترونیک سازمان صمت و یا به سامانه اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازیecunion.ir  مراجعه کنند همچنین می‌توانند از طریق سامانه پیامکی 30006082 نیز از داشتن مجوز فعالیت شرکت‌های اینترنتی مطلع شوند.

برخورد جدی فتا با شرکت‌های بدون مجوز

در ادامه مرتضی عسگری گفت: بنای کار پلیس فتا حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی دارای مجوز می‌باشد اما به صورت جدی با سودجویان و شرکت‌های بدون مجوز و کلاهبرداری در این عرصه طبق دستور مقامات قضایی برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بسیاری از کلاهبرداری‌هایی که در این زمینه ایجاد می‌شود به دلیل عدم داشتن آگاهی کافی و سواد رسانه‌ای است و لازم است مردم و مشتریانی که قصد خرید و یا همکاری با شرکت‌های بازاریابی اینترنتی دارند با کارشناسان این عرصه مشورت کرده و تحقیقاتی داشته باشند تا فریب بعضی چرب‌زبانی‌ها را نخورند.

وی خاطرنشان کرد: موارد بسیاری  هم در استان و هم در کشور در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی از طریق شرکت‌های فاقد مجوز صورت گرفته است که با دستورات مقامات قضایی پیگیری می‌شود اما چه بهتر است که با داشتن دانش کافی از این قبیل کلاهبرداری‌ها جلوگیری کرد.

عسگری تصریح کرد: اگر شرکت دارای مجوز نیز به شیوه‌های متقلبانه اقدام به فروش کالا کند مشتریان حق شکایت و پیگیری را دارند و ما به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع و گسترش ویروس کرونا در کشور بسیاری از اصناف می‌توانند با دریافت مجوز از سازمان صمت همزمان با فروش حضوری محصولات خود اقدام به فروش در فضای مجازی نیز داشته باشند که پلیس فتا به طور کامل از آن‌ها حمایت خواهد کرد و این بستر را بستری امن‌تر از شرکت‌های بازاریابی می‌داند.

انتهای پیام/68033

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول