اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فعالیت 52 مرکز روزانه شامل کارگاه تولیدی و موسسه توانبخشی در استان

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم‌اکنون 52 مرکز روزانه شامل کارگاه تولیدی و موسسه توانبخشی در استان فعال است، گفت: یک هزار و 37 فرد دارای معلولیت از خدمات مراکز روزانه بهره‌مند می‌شوند.

فعالیت 52 مرکز روزانه شامل کارگاه تولیدی و موسسه توانبخشی در استان

نرگس عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه هم‌اکنون 52 مرکز روزانه شامل کارگاه تولیدی و موسسه توانبخشی در استان فعال است، گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت این مراکز تا حدودی محدود شده است.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این تعداد مراکز روزانه، 16 مرکز با 974 خدمت‌گیرنده در حوزه توانمندسازی سالمندان فعالیت می‌کند.

وی افزود: یک هزار و 37 فرد دارای معلولیت از خدمات 20 مرکز روزانه بهره‌مند می‌شوند و همچنین 7 مرکز با ارائه خدمات به 360 معلول جسمی و حرکتی در استان فعال است.

عسگری اضافه کرد: 6 مرکز هم در حوزه خدمات‌دهی به 280 معلول حوزه اعصاب و روان در استان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی بنیاد فرزانگان در استان و استفاه از تجربیات ارزنده سالمندان بازنشسته، توضیح داد: در حال حاضر این مرکز به 150 سالمند خدمات ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: دفتر توان‌پزشکی استان در خصوص تأمین وسائل موردنیاز افراد دارای معلولیت شامل ویلچر، عصا، تشک، سمعک، باطری، تخت بیمار، کپسول اکسیژن، کاشت حلزون و ... فعالیت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 16 مرکز شبانه‌روزی در استان، گفت: این مراکز شامل سه مرکز نگه‌داری سالمندان با 175 خدمت‌گیرنده، هشت مرکز با 418 نفر فرد دارای معلولیت ذهنی و چهار مرکز با 230 خدمت‌گیرنده است.

عسگری با اشاره به فعالیت مراقبین رسمی و مراقبین در مناطق کم‌برخوردار، ادامه داد: هم‌اکنون پنج مرکز با 362 خدمت‌گیرنده در حوزه مراقبین رسمی در استان فعال است.

وی افزود: همچنین چهار مرکز در شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، کیار و لردگان با 112 نفر خدمت‌گیرنده از خدمات حوزه مراقبین در مناطق کم‌برخوردار بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری توضیح داد: هم‌اکنون 10 مرکز تیم سیار با 620 خدمت‌گیرنده در حوزه سالمندان فعال است.

وی عنوان کرد: همچنین سه مرکز با 150 نفر خدمت‌گیرنده در حوزه معلولین ذهنی، پنج مرکز با 280 خدمت‌گیرنده در حوزه معلولین جسمی و حرکتی و 9 مرکز سیار با ارائه خدمات به 690 نفر معلول اعصاب و روان در استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول