اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رعایت نظم و امنیت خط قرمز پلیس است/ 150 نفر از اراذل و اوباش از ابتدای سال دستگیر شدند

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رعایت نظم و امنیت خط قرمز پلیس است، گفت: از ابتدای سال جاری تعداد150 نفر از اراذل و اوباشی که امنیت شهروندان را به مخاطره انداختند و موجب وحشت و بی‌نظمی در جامعه شدند دستگیر شده‌اند و نیروی انتظامی با جدیت بیشتر با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد کرد.

رعایت نظم و امنیت خط قرمز پلیس است/ 150 نفر از اراذل و اوباش از ابتدای سال دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، صبح امروز منوچهر امان‌اللهی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: «با هم برای امنیت و سلامت» شعار هفته ناجا است که فرصتی برای تعامل بیشتر با رسانه‌ها و مردم در جهت آشنایی بیشتر با فعالیت‌های پلیس و آگاهی‌بخشی در راستای ارتقای امنیت عمومی ایجاد کرده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بسیاری از ناهنجاری‌ها به دلیل ضعف در آموزش و رساندن اطلاعات صحیح به افراد است همچنین اگر ناهماهنگی و کم‌کاری در هر مجموعه‌ای ایجاد شد شاهد بی‌نظمی و ایجاد ناامنی خواهیم بود.

دستگیری 1843 سارق در چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال

 وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در کشور و استان مجاهدانه و شبانه‌روز در خدمت مردم است، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره دغدغه مردم استان بوده مبارزه با سرقت است که نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در سال جاری موفق به دستگیری یک هزار و 843 سارق در سطح استان شده است که نسبت به 6 ماهه سال قبل شاهد کاهش دو درصدی میزان کلی سرقت، کاهش 100 درصدی سرقت مسلحانه، کاهش 6 درصدی سرقت از مغازه‌ها و کاهش 33 درصدی سرقت محموله‌ها بوده‌ایم.

امان‌اللهی تصریح کرد: نیروی انتظامی استان در حال حاضر موفق به انهدام 11 باند سرقت شده است اما عمده میزان سرقت در چهارمحال و بختیاری سرقت‌های خرد و ناچیز می‌باشد اما مبارزه با این موضوع با جدیت در دستور کار پلیس است.

کشف بیش از دو تن مواد مخدر در 740 عملیات

 وی اضافه کرد: در بحث مواد مخدر نیز از ابتدای سال جاری تا کنون دو تن و ۹۷ کیلوگرم میزان کل کشفیات مواد مخدر بوده که در این راستا 740 عملیات مبارزه با مواد مخدر انجام شده و 850 نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بیان داشت: در بحث مبارزه با کالای قاچاق با افزایش ۶۶ درصد کشفیات مواجه بوده‌ایم و از ابتدای سال جاری تا کنون محموله‌های زیادی از کالای قاچاق کشف شده که ارزش آنها  ۲۳۵ میلیاد و ۷۵۶ میلیون برآورد شده است.

دستگیری 69 کلاهبردار سایبری در استان

وی اظهار داشت: در زمینه جرائم سایبری نیز به همت پرسنل هوشیار پلیس فتا شاهد افزایش چشمگیر کشفیات بوده‌ایم که 84 درصد از پرونده‌های تشکیل شده منجر به دستگیری فرد خاطی شده است که در این راستا از ابتدای سال جاری تعداد 69 نفر از کسانی که به دنبال ناامنی و کلاهبرداری در فضای مجازی بودند دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

ثبت 268 هزار تماس با پلیس 110

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: از ابتدای سال جاری  ۲۶۸ هزار و ۲۱۹ تماس با مرکز فوریت‌های 110 گرفته شده است و روزانه به صورت میانگین یک هزار و۴۵۰ فقره تماس با این سامانه گرفته می‌شود که ماموران در تلاشند در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر میانگین سرعت حضور ماموران در محل حادثه 12 دقیقه ارزیابی شده است که رتبه خوبی است و همواره ماموران انتظامی در تلاش برای افزایش  سرعت خدمت‌رسانی هستند.

حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از ماموریت‌های پلیس است

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: حمایت از آحاد مردم که اقدام به امر به معروف و نهی از منکر صحیح  در جامعه دارند یکی دیگر از ماموریت‌های پلیس استان است و بر این باوریم که بسیاری از ناهنجاری‌ها با مشارکت مردم و تذکر لسانی قابل کنترل است.

وی با اشاره به این موضوع که رعایت نظم و امنیت خط قرمز پلیس است، گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 150 نفر از اراذل و اوباشی که امنیت شهروندان را به مخاطره انداختند و موجب وحشت و بی‌نظمی در جامعه می‌شدند دستگیر شده‌اند و نیروی انتظامی با جدیت بیشتر با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد کرد.

انتهایپیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول