اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تعیین ضرب الاجل برای مدیران فرهنگی/ جوانان مطالبه‌گر: به بند میم وصیت امام(ره) عمل خواهیم کرد

تعدادی از جوانان مطالبه‌گر با حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، به مدیران فرهنگی استان بابت کم‌کاری در این حوزه تذکر دادند.

تعیین ضرب الاجل برای مدیران فرهنگی/ جوانان مطالبه‌گر: به بند میم وصیت امام(ره) عمل خواهیم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر چهارشنبه سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با حضور اعضای ثابت جلسه و همچنین تعدادی از جوانان مطالبه‌گر برگزار شد.

مدت‌هاست اوضاع نامناسب فرهنگی باعث شده انتقادات به مدیران فرهنگی و به خصوص شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری افزایش یابد؛ عدم ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگی عمومی، فاصله زیاد جلسات از یکدیگر، غیر ضروری بودن موضوعات مطرح شده در این جلسه و ... از جمله مهم‌ترین انتقادات به این شوراست. (بیشتر بخوانید)

بعد از حدود یک ساعت حاشیه و تجلیل و مقدمه، با پخش کلیپی که از کشف حجاب و هنجارشکنی‌های استان تهیه شده بود، موضوع جلسه به سمت مسایل فرهنگی سوق داده شد.

حضور جوانان مطالبه‌گر باعث شد هم گرمای جلسه افزایش یابد و هم چالشی‌تر باشد؛ به طوری که در انتهای جلسه برخی از مدیران از جمله دادستان، امام جمعه شهرکرد و مدیرکل اداره اطلاعات از روند جلسه ابراز رضایت کردند.

جوانان مطالبه‌گر خطاب به مدیران فرهنگی: چرا قوانین حجاب و عفاف را اجرا نمی‌کند؟

حجت الاسلام ابوالفضل احمدی در ابتدا با انتقاد از اتلاف وقت در این جلسه گفت: ما جوانان مطالبه‌گر امروز با استناد به بند میم وصیت‌نامه حضرت امام (ره) و همچنین فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب امروز آمده‌ایم از شما مسؤولان و مدیران فرهنگی چرایی وضعیت موجود را سؤال کنیم.

نماینده جوانان مطالبه‌گر ادامه داد: امروز آمده‌ایم اینجا از شما بپرسیم چرا مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را رعایت نمی‌کنید؟ چرا به وظایف محوله که صراحتا در قانون به آن اشاره شده است، عمل نمی‌کنید؟

مردم می‌خواهند پارک‌ها و مراکز گردشگری برای زنان و دختران انقلابی امن باشد؛ مردم می‌خواهند نوجوانشان در فضای مجازی به بلوغ زودرس نرسد؛ مردم می‌خواهند در بازار بتوانند یک مانتوی قابل قبول با حداقل پوشش اسلامی را بتوانند پیدا کنند؛ آیا بینی و بین الله امروز چنین است؟

وی ادامه داد: مطالبات مردم مومن و انقلابی امروز از شما بسیار روشن و ساده است؛ مردم می‌خواهند پارک‌ها و مراکز گردشگری برای زنان و دختران انقلابی امن باشد؛ مردم می‌خواهند نوجوانشان در فضای مجازی به بلوغ زودرس نرسد؛ مردم می‌خواهند در بازار بتوانند یک مانتوی قابل قبول با حداقل پوشش اسلامی را بتوانند پیدا کنند؛ آیا بینی و بین الله امروز چنین است؟

وی در خصوص مطالبات فرهنگی جوانان انقلابی از مدیران مربوطه پیشنهاد کرد: در حوزه فضای مجازی، پلیس فتا و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی دیگر را موظف کنید در هر ماه حداقل 10 شبکه اجتماعی مستهجن و غیراخلاقی که در داخل استان مدیریت می‌شود و هزاران نفر بیننده دارند را ارشاد، یا اعمال قانون کنید.

 

استفاده از منشی و فروشنده‌های بدون حجاب و بزک شده را ممنوع کنید

احمدی در دومین پیشنهاد خود به وضع بازار اشاره کرد و ادامه داد: مراکز گردشگری، پارک‌ها و بوستان‌ها را با قید فوریت، ناهنجاری‌ها و مراکز فسادشان را احصا کنید و با ابزارهای قانونی که در اختیار دارید جلو اشاعه فساد را بگیرید.

وی در پیشنهاد سوم خود توضیح داد: چطور اگر یک مغازه‌دار پول برق خود را ندهد برقش را قطع می‌کنند؛ اما چرا وقتی فروشگاه‌ها خانم‌های بد حجاب و بزک کرده را به عنوان منشی و فروشنده استخدام می‌کنند با آنان برخورد قانونی نمی‌شود؛ مطب‌های پزشکان، فروشگاه‌ها، ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی از شما مجوز گرفته‌اند چرا باید با به کارگیری افراد ولنگار که عامدانه بزک شده و در ملا عام به نمایش گذاشته می‌شوند برخورد نمی‌شود؟

اتمام حجت نهایی با مدیران فرهنگی

وی در پایان هشدار داد: به مدیران 23 نهاد فرهنگی استان که در این خصوص مسؤولیت دارند تذکر می‌دهیم که با وظایف تخصصی‌شان در حوزه حجاب و عفاف آشنا شوند و فورا برای اصلاح فرهنگ اقدام کنند؛ در صورتی که بعد از این جلسه شاهد تحرکاتی در دستگاه‌ها نباشیم حتما بدون هیچ ملاحظه‌ای به بند میم وصیت‌نامه حضرت امام(ره) عمل خواهیم کرد.

در ادامه جلسه روحانی مبلغ شهرستان سامان با تایید موضوعات مطرح شده، شهرستان سامان را نیازمند اقدام فوری برای حجاب و عفاف دانست، و تورهای مختلط گردشگری، کشف حجاب، رفتینگ و نبود نظارت بر ویلاها را مهم‌ترین آسیب‌های این شهرستان عنوان کرد.

عبدالرضا قاضی‌زاده در ادامه جلسه گفت: نباید تمام اتهامات متوجه نیروی انتظامی شود، امروز نیروی انتظامی با قدرت در میدان ایستاده و با هنجارشکنان مبارزه می‌کند؛ در روزهای تعطیل بنده با دادستان محترم تا بامداد در حال گشت‌زنی میدانی هستیم اما متاسفانه روزهای تعطیل و غیر اداری با هر مدیر فرهنگی که تماس می‌گیرم یا تلفنش روی رد تماس است یا پاسخگو نیست.

اعتراف استاندار به کم‌کاری نهادهای فرهنگی

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه گفت: امروز به خاطر شرایط به وجود آمده همگی باید پاسخگو باشیم و همه در این خصوص کم کاری کرده‌ایم؛ راه حل مشکلات فعلی هم این است که دست در دست هم بگذاریم و با همدلی و بدون اتهام به یکدیگر ظرفیت‌های خود را به اشتراک بگذاریم تا مشکلات موجود بر طرف شوند.

و در آخر مصوبات جلسه...

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پایان گفت: برای مصوبات این جلسه کارگروه‌های تخصصی با محوریت معاوت سیاسی امنیتی استاندار تشکیل شوند و در حوزه تولید لباس مناسب برای بانوان، ساماندهی تفرجگاه‌ها، مدیریت اماکن و معابر تصمیم‌گیری کنند.

نکونام توضیح داد: این کارگروه ذیل معاون سیاسی استاندار، مسؤولان قضایی استان، جوانان مطالبه‌گر و سایر دستگاه‌های دولتی که نیاز است، تشکیل شوند و در حوزه‌های تخصصی کار خود را آغاز کنند.

بر اساس تصمیم‌گیری در این جلسه مقرر شد در ابتدای هفته آینده اولین جلسه این کارگروه با حضور اعضا تشکیل شود.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول