اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

نارضایتی مردم از توقف جمع‌آوری معتادان متجاهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری از نارضایتی مردم از توقف جمع‌آوری معتادان متجاهر خبر داد و گفت: مراکز اقامتی ترک اعتیاد با پروتکل‌های خاص بهداشتی در آینده‌ای نزدیک آغاز به کار می‌کنند.

نارضایتی مردم از توقف جمع‌آوری معتادان متجاهر

سیدقدیر مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به شیوع کرونا و توقف جمع‌آوری معتادان گفت: بعد از حساسیت بیماری کرونا و ابلاغیه توقف جمع‌آوری معتادان متجاهر، یک وقفه سه ماهه در اجرای این طرح ایجاد شده که باعث ایجاد نارضایتی عمومی و معضلات اجتماعی بخاطر حضور این افراد در جامعه شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده و ابلاغ پروتکل خاص جمع‌آوری معتادان متجاهر، این طرح با رعایت نکات بهداشتی و غربالگری و قرنطینه آغاز شد، ضمن اینکه جمع‌آوری این افراد نه به‌صورت یک‌دفعه، بلکه به‌طور مرحله‌ای با رعایت نکات بهداشتی و مراقبت‌های لازم انجام می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری توضیح داد: با انجام اقدامات جمع‌آوری، غربالگری و تست بیماری‌های واگیردار و کرونا ویروس، فرد وارد مراحل نگهداری شده و حداقل در یک بازه ٦ ماهه در محل‌های مورد نظر نگهداری می‌شود.

مرتضوی با اشاره به تعطیلی مراکز اقامتی درمان اعتیاد خاطرنشان کرد: افرادی در طول این ایام کرونا تمایل به اقامت در این مکان‌ها و درمان اعتیاد داشتند که به دلیل تعطیلی و وضعیت کرونا این کار صورت نگرفت، همچنین خانواده‌ها نارضایتی‌هایی در خصوص حضور این افراد در خانه و جامعه داشتند.

وی با بیان اینکه راه‌های جایگزین برای درمان اعتیاد این افراد وجود دارد و می‌توانند از طریق آن‌ها وارد چرخه درمان شوند، تصریح کرد: برای اینکه فرد بعد از مدتی بر ترک اعتیاد و درمان خود باقی بماند، از چرخه درمان خارج نشود و مجدد به سمت مصرف مواد مخدر نرود، توصیه اکید ما این است که از طریق متخصص و مرجع اصلی اقدام کنند تا در آینده نزدیک با شرایط جدید، مراکز اقامتی را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/68031/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول