اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ساماندهی وضعیت آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم در دستورکار مسؤولان

پیگیری آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم فاقد اینترنت، کمک و همیاری به دانش‌آموزان برای ایجاد بستر آموزشی در قالب کمک مومنانه، افزایش استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای آموزش از راه دور و ... در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت.

ساماندهی وضعیت آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم در دستورکار مسؤولان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد عصر امروز جلسه شورای آموزش و پرورش استان در محل استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
پیگیری آموزش دانش‌آموزان مناطق محروم فاقد اینترنت، کمک و همیاری به دانش‌آموزان برای ایجاد بستر آموزشی در قالب کمک مومنانه، اجرای امتحانات به صورت حضوری و ایجاد فضای لازم برای برگزاری آزمون‌های دروس نهایی، افزایش برگزاری کلاس‌های آموزشی از طریق صدا و سیمای استان و بررسی وضعیت امکانات دانش‌اموزان برای حضور در کلاس‌های مجازی و آموزش غیرحضوری مورد بحث قرار گرفت.

تهیه محتوای آموزشی ویژه دانش‌آموزان مناطق محروم

ابتدای جلسه فرحناز قائدامینی در خصوص فعالیت‌های انجام شده برای آموزش از راه دور دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر تمامی معلمان به صورت هماهنگ تمامی دروس را از طریق نرم‌افزار شاد(شبکه آموزش دانش‌آموزان) و از طریق تهیه فیلم و کلیپ در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند و  به صورت مجازی آزمون می‌گیرند و پیگیر وضعیت آموزش دانش‌آموزان هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای تعدادی از دانش‌آموزان مناطق محروم که دسترسی به اینترنت یا گوشی موبایل ندارند، محتوای آموزشی از طریق دی‌وی‌دی‌هایی حاوی فیلم‌های آموزشی تهیه شده و برای آن دسته از دانش‌آموزانی فاقد بستر لازم برای استفاده از دی‌وی‌دی محتوای آموزشی به صورت مکتوب در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش دانش‌آموزان و جلوگیری از عقب‌ماندگی درسی آن‌ها گفت: از تمامی مسؤولان حاضر در جلسه خواهشمندیم در مورد ایجاد بستر آموزش مجازی در قالب کمک مومنانه به دانش‌آموزان مناطق محروم و افزایش برنامه‌های صدا سیما برای آموزش دروس نهایی و همچنین رساندن اینترنت به روستاها عنایت بیشتری داشته باشند.

بیش از 172 هزار دانش‌آموز تحت پوشش آموزش از راه دور

در ادامه فیروز عسگری آماری از وضعیت دانش‌آموزان استان ارائه داد و گفت: در حال حاضرمجموع کل دانش‌آموزان استان 207 هزار دانش‌آموز است که به غیر از پیش دبستانی‌ها و دانش‌آموزان بزرگ‌سال ۱۷۲ هزار و 188 نفر تحت آموزش از راه دور قرار گرفته‌اند.

معاونت آموزش آموزش و پرورش استان ادامه داد: از این تعداد ۱۱۰ هزار و 43 نفر از طریق فضای مجازی وشبکه آموزشی شاد تحت آموزش مجازی قرار گرفته‌اند و برای سایر دانش‌آموزان که عموما در مناطق محروم استان زندگی می‌کنند، تعداد ۷هزار و 750 نفر دارای بستر لازم برای برای مشاهده فیلم از طریق دی‌وی‌دی بودند که در حال توزیع فیلم‌ها هستیم و مابقی که تعداد ۵۱ هزار و 289 دانش‌آموز هستند محتوای مکتوب آموزشی تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

خرید تلفن همراه برای دانش‌آموزان مناطق محروم در قالب کمک مومنانه

در آخر جلسه اقبال عباسی گفت: شیوع ویروس کرونا خسارت‌های زیادی به کشور وارد کرده اما این تهدید فرصتی را برای ایجاد یک بستر الکترونیکی در همه حوزه‌ها اعم از آموزش، فرهنگ، خدمات و غیره را مهیا کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به این مسئله که حدود 40 درصد از دانش‌آموزان استان که عموما در مناطق محروم فاقد اینترنت زندگی می‌کنند یا فاقد گوشی همراه هستند می‌توان از ۳ طریق تقویت زیرساخت‌های ارتباطی برای دسترسی به اینترنت، کمک به خانواده‌های محروم برای خرید تلفن همراه از طریق کمک‌های مومنانه و پرداخت تسهیلات به خانواده‌های کم‌بضاعت و محروم  برای تهیه بستر آموزش مجازی به این دانش‌آموزان کمک کرد.

وی تاکید کرد: هرچه زودتر جلسه‌ای با حضور پرسنل آموزش و پرورش، سازمان فناوری ارتباطات، صدا و سیما، راهداری و مدیریت زیرساخت تشکیل شود و برای رفع مشکلات اینترنت‌رسانی به مناطق محروم و روستاها برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزان این مناطق نیز با همیاری و همکاری همه دستگاه‌ها بتوانند از آموزش مجازی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول