اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تعطیلی مراکز ترک اعتیاد در شهرکرد/ مواد مخدر سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: با ترخیص بهبودیافتگان اعتیاد و عدم پذیرش بیمار جدید در مراکز ترک اعتیاد، اکثر مراکز اقامتی تعطیل شدند.

تعطیلی مراکز ترک اعتیاد در شهرکرد/ مواد مخدر سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند

سید قدیر مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس در بین معتادان، گفت: در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور در اسفندماه سال ٩٨ براساس تصمیمات کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر، پذیرش در مراکز اقامتی ترک اعتیاد ممنوع شد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از چهارم اسفندماه تاکنون ورودی جدیدی در این مراکز نداشتیم و افرادی هم که در مراکز اقامت داشتند، بعد از سپری کردن دوران درمان، ترخیص شدند و تا پایان سال اکثر مراکز اقامتی خالی و مراکز تعطیل شدند.

وی در خصوص فعالیت دو مرکز درمان اعتیاد در استان در ایام نوروز، توضیح داد: دو مورد از مراکز اقامتی در استان وجود داشت که افرادی تمایل به ماندن دوران بیشتری در مراکز داشتند و در ایام عید دوره درمان را گذرانده و مراکز تعطیل شدند.

مرتضوی با اشاره به اینکه ورود یک فرد مبتلا به ویروس یاناقل می‌تواست سایر افراد داخل مرکز ترک اعتیاد را مبتلا کند، اعلام کرد: بنابراین با تعطیلی به موقع مراکز اقامتی هیچ مورد ابتلایی وجود نداشت.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مراکز درمان سرپایی و دارویی به جهت مراجعه مقطعی و لحظه‌ای افراد، دایر هستند و فعالیت می‌کنند و داروی لازم با توجه به محیط جغرافیایی و نوع مراجعه برای فرد تجویز می‌شود. البته این مراجعات نیز تا حد امکان کمتر از قبل شده است.

افراد متمایل به ترک اعتیاد در این ایام چکار کنند؟
مرتضوی تصریح کرد: درمان دارویی و جایگزین مراکز اقامتی ترک اعتیاد وجود دارد که افراد مدنظر می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده، و بدون بستری شدن در مراکز ترک اعتیاد تحت نظر پزشک و روانپزشک قرار بگیرند، داروی تجویز شده را مصرف کنند تا این شرایط سپری شود و بعدا در صورت تمایل در مراکز اقامتی پذیرش شوند.

وی با اشاره به رابطه مصرف مواد مخدر و بیماری‌ها بخصوص کرونا، گفت: متاسفانه یک باور غلط بین مصرف کنندگان مواد مخدر وجود دارد که این مواد می‌توانند کاهنده فشار خون، کنترل قند خون و افزایش گردش خون باشد، این باورهای غلط به بحث کرونا ویروس نیز تعمیم داده شده است.

مواد مخدر سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری افزود: مصرف مواد مخدر از هر نوعی سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و آثار مخربی را بر جای می‌گذارد، بر بیماری‌های ریوی و قلبی عروقی به شدت تاثیر می‌گذارد، موجب جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا هم نمی‌شود و توصیه می‌کنیم افراد به این باورهای غلط توجه و اعتماد نکنند و در دام مصرف مواد مخدر نیافتند.

قدیر مرتضوی اضافه کرد: با توجه به اینکه در این ایام مراقبت‌ها، پیشگیری‌ها و توجه به سلامت در بین مردم افزایش یافته و همچنین با توجه به میزان قاچاق مواد مخدر، مصرف مواد مخدر روند کاهشی داشته و فرد به سمت مصرف این مواد گرایش پیدا نمی‌کند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول