اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صدور بیش از 450 رأی مجازات جایگزین حبس در چهارمحال و بختیاری

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از صدور بیش از 450 رأی مجازات‌های جایگزین حبس در ده ماهه نخست سال 98 در استان خبر داد.

صدور بیش از 450 رأی مجازات جایگزین حبس در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل چهارمحال و بختیاری، احمدرضا بهرامی از صدور بیش از 450 رأی مجازات‌های جایگزین حبس در ده ماهه نخست سال 98 خبر داد و گفت: مجازات‌های جایگزین حبس دو هدف عمده کاستن از حجم پرونده‌ها در محاکم قضایی و جمعیت کیفری زندان‌ها و کاستن از آثار سوء مجازات زندان بر زندانیان را دارد.

وی با بیان اینکه دادگستری چهارمحال و بختیاری اهداف دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری را به جد دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: طی این مدت تعداد 451 رأی منجر به کاهش جمعیت کیفری از جمله الزام به خدمات عمومی رایگان، دوره مراقبت، محرومیت از حقوق اجتماعی، نظارت تحت سامانه‌های الکترونیکی و ... صادر شده است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این تعداد، 389 مورد مربوط به تعلیق اجرای حکم، 41 مورد مربوط به تعویق ساده و مراقبتی و 21 مورد مربوط به نظام نیمه‌آزادی تحت سامانه‌های مراقبتی بوده است.

بهرامی با تأکید بر استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس اظهار کرد: آرای مجازات جایگزین حبس برای مرتکبین جرائم عمد که دارای شرایطی از جمله نداشتن سابقه کیفری باشند و حداکثر مجازات قانونی آن‌ها ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس باشد، صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: سیاست کیفری برای مجرمان سابقه‌دار از جمله اشرار، متجاوزان، محکومان جرائم عمده مواد مخدر و... سیاست بازدارنده بوده و این دسته از مجرمان مشمول مجازات‌های جایگزین حبس نمی‌شوند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ابراز امیدواری کرد که با صدور آرای مبتنی بر مجازات‌های جایگزین حبس، نرخ تکرار جرم به طور چشمگیر کاهش یابد.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول