اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تریبون‌های نمازجمعه برای بیان نگرانی‌های مردم از سهمیه‌بندی بسیج می‌شوند

ائمه جمعه استان چهارمحال و بختیاری برای حضور مردم معترض به طرح سهمیه‌بندی بنزین و بیان مطالباتشان از تریبون نماز جمعه اعلام آمادگی کردند.

تریبون‌های نمازجمعه برای بیان نگرانی‌های مردم از سهمیه‌بندی بسیج می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به دنبال آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین در کشور، گاها نگرانی‌هایی در بین برخی از مردم به وجود آمده است که با ورود ضدانقلاب و میدان‌داری برخی از اشرار برای به حاشیه بردن مطالبه اصلی مردم عملا مردم فضایی برای بیان مطالباتشان پیدا نکردند.

از طرفی کارکرد مسجد از صدر اسلام تاکنون صرفا تبدیل شدن به نمازخانه نبوده است و مساجد باید پایگاهی باشد برای طرح بسیاری از موضوعات و مشکلات جامعه اسلامی؛ به همین بهانه به سراغ ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری رفتیم تا نظر آنان را در خصوص این موضوع جویا شویم؛

اکثر ائمه جمعه معتقد بودند که باید فضایی برای بیان مطالبات به حق و منطقی مردم در خصوص مسایل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فراهم شود؛ ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری اعلام آمادگی کردند تریبون نماز جمعه پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های مختلف استان را در اختیار نمایندگان اقشار مختلف مردم قرار دهند و مسؤولان مربوطه را برای شنیدن سخنان و مطالبات مردم در نماز جمعه این هفته دعوت کنند تا مردم در فضایی آرام و منطقی بتوانند دغدغه‌های خود را پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین به گوش مسؤولان برسانند.

حجت‌الاسلام سید حسن میرافضلی امام جمعه بن: نماز جمعه محل فریاد مردم است

ائمه جمعه همیشه حامی مردم بوده‌اند، امام(ره) هم فرمودند که نمازجمعه محل فریاد مردم بر سر مسؤولان است؛ بهترین راه این است که مردم مطالبات خود را از راه‌های اصولی و قانونی به گوش مسؤولان برسانند.

مطالبه حق مردم است و با توجه به پایگاه‌هایی که در نظام اسلامی برای تجمع مردم در نظر گرفته شده است به راحتی می‌توانند از این طریق اعتراض خود را به مسؤولان انتقال دهند؛ این شیوه باعث می‌شود تا دشمن نیز نتواند از اعتراضات به حق مردم سواستفاده کند؛ ما در نماز جمعه شهرستان بن آمادگی انجام اینکار را داریم.

حجت الاسلام سیدمهدی تاج‌زاده امام جمعه لردگان: مردم خواسته‌های خود را از طریق تریبون نماز جمعه اعلام کنند

کاملا با این کار موافق هستم و مردم می‌توانند خواسته‌ها و اعتراضات به حق و قانونی خود را در کمال آرامش از تریبون نماز جمعه به گوش مسؤولان برسانند.

حجت‌الاسلام حسن جلالی امام جمعه هفشجان: بیان مشکلات مردم در نماز جمعه مانع سوءاستفاده بدخواهان می‌شود

 مردم باید مطالبات خود را در مساجد و اجتماعات بزرگ مانند نمازجمعه بیان کنند؛ همانطور که از قدیم‌الایام مسائل و مشکلات خود را در مساجد بیان می‌کردند و ریش‌سفیدان برای حل آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کردند.

مطرح شدن مشکلات مردم از تریبون نماز جمعه و دعوت کردن مسؤولان برای شنیدن گلایه‌های مردم، مانع سوءاستفاده برخی از افراد از مطالبات به حق مردم می‌شود.

باید مردم و مسؤولان را برای حل مشکلات و بیان مطالبات روبرو کنیم؛ این کار بسیار خوب است.

حجت‌الاسلام محسن ملکپور امام جمعه شهرستان فارسان: از جوانان درخواست می‌کنم مطالبات‌شان را در نماز جمعه مطرح کنند

از جوانان و دانشجویان درخواست می‌کنم مشکلات و مطالبات خود را به‌صورت منطقی از تریبون نمازجمعه به گوش مسؤولان برسانند نه اینکه اجتماعات خیابانی داشته باشند و خدایی ناکرده به اموال عمومی آسیب بزنند.

مسؤول یعنی کسی که نسبت به مسؤولیتش پاسخگو باشد، بنابراین مردم به‌جای پراکنده کار کردن بصورت منسجم مطالبات خود را مطرح کنند و مسؤولان هم گوش شنوا داشته باشند.

حجت الاسلام محمد کریمی رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه شهرکرد: آمادگی ستاد نمازجمعه شهرکرد برای سپردن تریبون نمازجمعه به مردم

ستاد نماز جمعه شهرکرد این آمادگی را دارد که تریبون نماز جمعه شهرکرد را در اختیار مردمی که از سهمیه‌بندی بنزین گلایه دارند قرار دهد و جزییات طرح را با نماینده ولی فقیه مطرح می‌کنیم و در صورت فراهم بودن شرایط از هفته آتی برای اجرای این طرح اقدام می‌کنیم.

حجت‌الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهرستان اردل: بنده موافق بیان گلایه‌های مردم قبل یا بعد از خطبه‌ها هستم

بیان مطالبات مردم از تریبون نمازجمعه یک امر مرسوم بوده است و بنده موافق بیان گلایه‌های مردم از تریبون نماز جمعه در قبل و یا بعد از خطبه‌های نماز هستم.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عقیلی امام جمعه سامان: آماده‌ایم تریبون نمازجمعه سامان را به مردم بسپاریم

اجرای طرح بیان مشکلات مردم از تریبون نماز جمعه کار خوبی است، برای انجام این کار در سامان آمادگی داریم، اما برای اجرای این طرح باید زیرساخت‌ها فراهم شود.

امیدواریم با توجه به استقبال ائمه جمعه، ستادهای نمازجمعه استان چهارمحال و بختیاری شرایطی فراهم کنند که نمایندگان اقشار مردم بتوانند با حضور در نماز جمعه صدای خود را به گوش مسؤولان برسانند و همچنین مسؤولان مربوطه با حضور پررنگ‌تر در نمازهای جمعه هفته آتی حسن نیت خود را برای حل مشکلات مردم اثبات کنند.

حجت الاسلام سعید حسین‌پور امام جمعه کوهرنگ: بیان مطالبات باید در یک فضای مناسب و مسالمت‌آمیز صورت بگیرد

مردم باید صف خود را از آشوبگران و اغتشاش‌کنندگان جدا کنند و فرصت شناسایی، دستگیری و برخورد بهتر و سریع‌تر با این‌گونه افراد  را به نیروهای امنیتی بدهند؛ به نظر می‌رسد بهترین راه این است که مردم مطالبات و اعتراضات خود را در یک فضای مناسب و مسالمت‌آمیز مطرح کنند.

انتهای پیام/3339/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول