اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ساخت مستند زندگی آیت‌الله نجفی دهکردی در شهرکرد

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ساخت مستند زندگی این عالم دینی از ضروریات است؛ دستگاه‌های متولی این موضوع را پیگیری کنند.

ساخت مستند زندگی آیت‌الله نجفی دهکردی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در خصوص اجتماع بزرگ اربعین حسینی، گفت: برنامه‌ریزی‌های بسیاری توسط دشمنان در کشور عراق صورت گرفت تا این اجتماع بزرگ مخدوش شود، اما خوشبختانه ناکام ماندند و این اجتماع بزرگ در امنیت کامل و پرشورتر از هرسال برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیا ی ادامه داد: نواقص موجود در خدمات به زائران اربعین در مقابل خدمات بزرگ ناچیز است؛ اما ستادهای اربعین حسینی باید از هم‌اکنون فعال باشند و تلاش کنند تا سال آینده ضعف‌ها برطرف و نقاط قوت تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور زائران در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی چشمگیر بود، باید تلاش شود زیرساخت‌ها برای حضور پرشورتر زائران در سال آینده تقویت شود.

نکونام در ادامه جلسه در خصوص برگزاری هفته فقاهت در چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت گرامیداشت عالم دینی آیت‌الله ابوالقاسم نجفی دهکردی، اظهار داشت: ساخت مستند زندگی این عالم دینی از ضروریات است و باید از طریق دستگاه‌های متولی پیگیری شود؛ در سال‌جاری برنامه‌های هفته فقاهت در استان مورد بی‌توجهی قرار گرفت، می‌طلبد به نقش فقیهان در تربیت دینی و اسلامی توجه شود.

انتقاد امام جمعه از عملکرد دستگاه‌های متولی ازدواج

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت کاهش آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: وقتی گفته می‌شود طلاق افزایش و ازدواج کاهش پیدا کرده است؛ یعنی کار چندانی در این حوزه صورت نگرفته است و نباید همه چیز را به مسائل مالی ارتباط دهیم.

وی اضافه کرد: باید دستگاه‌های موثر در لایه‌های جامعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرین باشند؛ اکتفا کردن به بحث برگزاری کلاس‌های آموزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی جوابگوی معضلات اجتماعی مانند طلاق نیست.

نکونام در پایان با تأکید بر نقش مساجد در کاهش اسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: ارتباط دانشگاه و مساجد امر بسیار مهمی است و باید از نقش اساتید مورد تأئید در این حوزه بهره‌مند شد؛ نباید اجازه دهیم مسائل دینی سنتی مانند سخنرانی و روضه کمرنگ شود.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول