اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

زنان عشایر الگویی مناسب برای دختران و بانوان ایرانی

فرمانده ناحیه مقاومت عشایری استان چهار محال بختیاری با اشاره نقش زنان عشایر در اقتصاد، خانواده، سبک زندگی و ... گفت: زنان بختیاری باید به یک نماد و الگو برای تمام زنان و دختران تبدیل شوند.

زنان عشایر الگویی مناسب برای دختران و بانوان ایرانی

   به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع)؛ علی‌اصغر ایزدی گفت: در راستای اجرای یادواره  شهدای عشایر استانی و کنگره ملی ۱۰ هزار شهید عشایر کشور و نظر به اینکه یکی از رویکردهای کنگره محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی در مناطق محروم می‌باشد، 120 بسته مواد غذایی، لباس و کفش و پوشاک، با  همکاری ناحیه مقاومت بسیج عشایری و خیرین استان بین نیازمندان منطقه دیناران توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت عشایری استان چهار محال بختیاری بیان داشت: سپاه عشایری و سپاه استان به عنوان خادمان عشایر عزیز، مطالبات آنها را به سمع و نظر مسؤولین استانی می‌رساند.

ارائه مشکلات عشایر به استانداری

وی تصریح کرد: این دهمین مرحله‎ی خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی سپاه ناحیه عشایری است که تقریبا ظرف دو سه ماه گذشته الحمدلله با همت فرمانده‎ی سپاه و ناحیه عشایری و خیرین محترم  توانستیم به تمام مناطق عشایری سرکشی کنیم و از نزدیک با عزیزان آشنا شویم و در جلساتی که با استانداری برگزار می‎شود نظرات این عزیزان و مطالباتشان را که بیان دارند ارائه دهیم.

ایزدی گفت: جامعه‎ی عشایری ما یک جامعه‎ی بسیار تاثیرگذار برتمام آحاد جامعه هستند، جامعه‎ای هستند که تولیدگر هستند، جامعه‎ای هستند که اخلاصشان، صفایشان، صمیمیتشان، شجاعتشان زبانزد عام و خاص است و درطول تاریخ هیچگاه عشایر عزیز ما به خصوص بختیاری‌های عزیز هیچ گامی بر خلاف مصالح نظام برنداشتند.

وی ادامه داد: هرگاه عشایر اقدامی کردند یا در راستای دفاع از تمامیت ارضی کشور بوده یا دفاع  از دین و قرآن بوده، یا دفاع از ناموس ایران بوده است و این یک  افتخار و برگ زرین بسیار بزرگی برای عشایر کشور به خصوص بختیاری‌های عزیز است.

وی افزود: در زمان انقلاب شکوهمند اسلامی به نقل از بسیاری از مسؤولین عالی رتبه‎ی نظام وقتی عرصه را ساواک بر سیاسیون ما تنگ می‎کرد، تنها پناهگاه سیاسیون ما عشایر عزیز بودند که به هرحال پناه می‎آوردند و عشایر از آنان مراقبت می‌کردند.

ایزدی در مورد زنان عشایر هم بیان داشت: زنان بختیاری ما باید الگو و نمادی باشند برای تمام آحاد مردم ایران، شیرزنان بختیاری همگام با مردان بختیاری چه در سبک زندگی، چه در تولید اقتصاد داخلی خانه، چه کمک به معیشت خانواده دوشادوش مردان خودشان در تمام صحنه‌ها حاضر بودند و در عرصه دفاع مقدس یا دلاورپروری کردند یا همگام با همسران خودشان از تمامیت ارضی کشورشان دفاع کردند.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول