اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گزارش فارس از اولین جلسه امر به معروف و نهی از منکر در شهرکرد

امروز جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به منظور بررسی اقدامات پیش‌بینی شده برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و مصادف شدن این ماه با فصل بهار برگزار شد.

گزارش فارس از اولین جلسه امر به معروف و نهی از منکر در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، پیش از ظهر امروز جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به منظور بررسی اقدامات پیش‌بینی شده برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و مصادف شدن این ماه با فصل بهار برگزار شد.

حساسیت لازم در مورد منکر روزه‌خواری و عادی سازی آن در جامعه و عزم همگانی دستگاه‌های مربوطه در این موضوع، و اشاره به برخی شایعات توسط فضای مجازی از موارد بحث در ستاد امر به معروف و نهی از منکر بود.

علی‌محمد اکبری در این جلسه گفت: در شهرستان‌های قطب گردشگری مثل سامان و لردگان در این برهه که تقارن ماه رمضان و فصل بهار است، بایستی دستور عمل اجرایی تنظیم و به این بخش ارسال شود‌.

فرماندهی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) با اشاره به پویش «بگوییم و برویم» بصورت لسانی و حساسیت موضوع بیان کرد: ادارات مربوطه برحسب شرح وظیفه خود باید اقداماتی در جهت جلوگیری از حرمت‌شکنی در ماه رمضان انجام دهند.

انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از روزه‌خواری

در ادامه جلسه ستاد امر به معروف و‌ نهی از منکر جعفر مردانی با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان گفت: جلساتی با ادارات و نهاد‌های مربوط گرفته شده، یک سری ابلاغیه هم رسیده که متناسب با فضای استان بومی سازی شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط اجرایی اقدامات لازم جهت جلوگیری از روزه‌خواری و حرمت‌شکنی ماه رمضان انجام می‌دهند، عنوان کرد: بر اصناف نظارت جدی خواهدشد.

در ادامه عبدالرضا علیمحمدی با اشاره به اینکه همکاری حداکثری همه دستگاه‌ها منجر به رسیدن به نتیجه مطلوب می‌شود، گفت: با هنجارشکنان و در ماه رمضان روزه‌خواران تا آنجایی که قانون اجازه می‌دهد مقابله می‌شود اما بهتر است هر آنچه در این جلسات بحث و مصوب می‌شود سریع‌تر اجرایی شود، باید بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراگیر شود.

توجه به منکرات جزئی در ماه رمضان

در ادامه جلسه، غلامعباس غلامزاده با بیان مقابله با جرائم علنی گفت: برای ساختن فضای مناسب در استان به‌ ویژه ماه رمضان باید تلاش کرد که زمینه انجام جرم کاهش یابد.

فرماندهی نیروی انتظامی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بایستی مانع از انجام جرم شویم، بیان کرد: بایستی برای جلوگیری از منکرات حتی به جزئیات کوچک نیز توجه کرد، برای ماه رمضان باید فضاسازی شهری به نوعی باشد که فرد بفهمد روزه نمی‌گیرد حداقل حرمت ماه رمضان را نگه‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی از ارزش‌ها با قدرت حمایت می‌کند، افزود: با جدیت با هنجارشکنان مقابله می‌کنیم.

تظاهر به روزه‌خواری عذاب عمومی را در پی دارد

غلامزاده با اشاره به صحبت دادستان استان مبنی بر فراگیر بود امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: با توجه به حضور مسافران علاوه بر مکان‌هایی که توسط متولیان این امر پیش بینی شده برای مسافران که علنی اقدام به غذا خوردن نکنند باید این مکان‌ها از امکانات حداقلی تجهیز شوند.

در ادامه حجت الاسلام سیدمحمدی احمدی با تاکید بر اینکه آنچه مهم است در ماه رمضان تظاهر به روزه‌خواری است، عنوان کرد: تظاهر به روزه‌خواری منکری است که بلای عمومی و عذاب جمعی در پی دارد و مسئله‌ای است که نمی‌توان ساده از آن گذشت، روزه‌خواری حرامی بزرگ است و همتی می‌طلبد که علاوه بر کار و موارد شخصی باید تشکیلاتی برای جلوگیری از آن اقدام شود.

در این جلسه حجت الاسلام سید امان الله حسینی‌صدر با تاکید بر قیمت کالاها در بازار گفت: باید جلسه ویژه‌ای در مورد وضع موجود بازار و نوسانات قیمت گرفته شود و برای کنترل آن راه‌حل‌هایی بدست آورد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول