اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آب‌شیرین کن بزرگ بوشهر وارد مدار شد/ وزیر نیرو: ظرفیت آب شیرین‌کن‌های بوشهر به 240 هزار متر مکعب می‌رسد

وزیر نیرو با بیان اینکه تا کنون 102 هزار متر مکعب آب شیرین کن در بوشهر فعال می باشد گفت: برای استان بوشهر پیش بینی می‌شود 240 هزار متر مکعب ظرفیت آب شیرین کن تا پایان دولت فعال شود.

آب‌شیرین کن بزرگ بوشهر وارد مدار شد/ وزیر نیرو: ظرفیت آب شیرین‌کن‌های بوشهر به 240 هزار متر مکعب می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو صبح امروز در آئین افتتاح 15 طرح صنعت آب و برق استان بوشهر با بیان اینکه دو موضوع در دستور کار دولت است اظهار کرد: توسعه زیر ساخت در صنعت آب کشور اعم خطوط انتقال و شبکه های آبرسانی و شبکه های توزیع و موضوع دوم متنوع سازی منابع آبی از موضوعات مهمی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: تا پیش از این سیاست دولت مدیریت آبهای سطحی و زیر زمینی بود استفاده از آب های غیر متعارف از برنامه های مهم دولت و وزارت نیرو می باشد که استفاده از آب دریا از سیاست های ما است.

محرابیان افزود: عمدتا ۷۰ درصد جمعیت جهان در جوار ساحل زندگی می کنند و باید سعی کرد از این منابع به خوبی بهره برداری کرد. متاسفانه به دلیل برنامه ریزی ضعیف نتوانسته ایم به خوبی از آب دریا استفاده کنیم.

محرابیان ادامه داد: خط اول انتقال آب به سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی و جنوبی از ابر پروژه های وزارت نیرو می باشد و خط دوم انتقال آب به کرمان و یزد و خط سوم به استان اصفهان نیز سرعت بسیار خوبی دارد، امیدواریم با این پروژه‌ها بخش عمده ای از آب مصرفی شرب، صنعتی و بهداشتی را تامین کنیم.

وی بیان کرد: دو خط انتقال برای استان فارس پیش بینی شده است که به خوبی روند عملیات اجرایی در حال اجرا می باشد.

محرابیان با اشاره به افتتاح آب شیرین کن 35 هزار متر مکعبی بوشهر گفت:تاکنون 102 هزار متر مکعب آب شیرین کن در بوشهر فعال می باشد و برای استان بوشهر پیش بینی می شود 240 هزار متر مکعب ظرفیت آب شیرین کن تا پایان دولت فعال شود.

وزیر نیرو اضافه کرد: از زمان دولت سیزدهم وضعیت ظرفیت تولیدی آب شیرین کن های بوشهر 35 هزار متر مکعب بود و در حال حاضر به 102 هزار متر مکعب رسیده است و چالش های آبی بسیار کم شده است.

محرابیان بیان کرد: امروز خط انتقال سیراف به جم که یک طرح بسیار سنگین بود به بهره برداری می رسد و آب شیرین کن وحدتیه نیز افتتاح می شود. این پروژه در سال ۸۶ مصوب شد و تا سال ۹۰ متوقف شد اما در سفر قبلی این طرح مصوب شد و اکنون پس از هشت ماه پروژه انتقال آب از سیراف به جم افتتاح شد.

وزیر نیرو عنوان کرد: مشکل آب شهرستان جم پس از سالیان سال حل خواهد شد و در اجرای این پروژه از آیت اله حسینی بوشهری و صفایی بوشهری تشکر می کنیم.

محرابیان با اشاره به آبگیری سد باغان دشتی بیان کرد: در سفر اول هیات دولت این پروژه ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در این سفر به مرحله آبگیری رسیده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه سد اخند کوچک است، گفت: این سد بتنی نقش مهمی در کنترل سیلاب دارد و می تواند آب با کیفیت شهرستان عسلویه را تامین کند.

محرابیان ادامه داد: سد دالکی پروژه ای بسیار بزرگ است که مطالبه مردم استان است و روند اجرایی این پروژه را به طور مستمر توسط دوربین های مدار بسته رصد می کنیم و امیدواریم در این دولت آبگیری شود و در حال حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول