اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

مشکل تردد کشتی‌های ایرانی به قطر حل می‌شود

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از حل مشکل تردد کشتی‌های ایرانی به قطر در آینده نزدیک خبر داد.

مشکل تردد کشتی‌های ایرانی به قطر حل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بندر بوشهر، جزیره نگین و جزیره خارک به عنوان مرکز صادرات محصولات و مواد خام نفتی، بندر عسلویه و سایر بنادر بوشهر از اهمیت بسیار بالایی برای کشور برخوردار هستند و حجم عظیمی از ترافیک دریایی کشور را در حوزه مواد نفتی و غیرنفتی به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: خوشبختانه با اقدامات بسیار خوب صورت گرفته پس از سفر‌های اخیر رئیس جمهور به کشور‌های منطقه و گشایش‌های حاصل شده، رشد خوبی در حوزه صادرات و واردات داشته ایم و در بندر بوشهر نیز شاهد رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته هستیم که نویدبخش رونق فعالیت‌های دریایی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت‌های نفتی، صادرات نفت خام از ۱،۵ میلیون بشکه فراتر رفته است، تصریح کرد: مجموعه بنادر استان بوشهر در حال پشتیبانی از این فعالیت‌ها است تا صادرات مواد نفتی و نفت خام به بهترین شکل ادامه پیدا کند.

صفایی در خصوص بهبود مبادلات تجاری بین ایران و قطر پس از سفر رئیس جمهور به دوحه، گفت: سفر رییس جمهور به قطر یک نقطه عطف تاریخی بود و تصمیمات خوبی برای اقتصاد دو کشور اتخاذ شد و اسناد همکاری مشترک مدنظر قرار گرفت که سه سند آن مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی است.

این مقام مسؤول ادامه داد: شناور‌های ایرانی طی چند سال گذشته مشکلاتی در تردد به بنادر قطر داشته‌اند که با امضای سند حمل و نقل دریایی بین ایران و قطر، مشکلات تردد کشتی‌های ایرانی به بنادر این کشور به زودی حل می‌شود که گام بسیار مهمی برای فعالیت‌های دریایی است.

مدیرعامل سازمان بنادر تأکید کرد: قرار شد جلساتی در هفته‌های آتی با وزارت حمل و نقل قطر با حضور وزیر راه و شهرسازی و سایر وزاری مرتبط در جزیره کیش برگزار شود و تدابیری فراهم خواهد شد تا اثرات اقتصادی خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی اظهار کرد: یکی از مسائلی است که به عنوان دغدغه سازمان بنادر و دریانوردی مطرح بوده توسعه و پویایی بنادر شمالی استان بوشهر است که امیدواریم با تلاش مجموعه استان، نمایندگان استان و استاندار، شاهد توسعه این بنادر باشیم.

صفایی با تاکید بر اینکه ساماندهی بنادر شمالی بوشهر در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا، مطالعات بازنگری انجام شده و اصلاحات اعمال خواهد شد و نظرات مجموعه‌های استانی را نیز اخذ می‌کنیم تا بتوانیم در کوتاهترین زمان ممکن، برخی مشکلات را حل کنیم و شاهد اثرات مطلوب آن برای مردم و فعالان اقتصادی منطقه باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر توضیح داد: در تلاشیم با ایجاد شرایط مطلوب در حوزه تجاری، وضعیت اقتصادی کشور را بهبود ببخشیم و طی مدت اخیر شاهد رشد ترانزیت ۲۰۰ درصدی در برخی مسیر‌ها بوده‌ایم.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: رونق فعالیت‌های دریایی و تجاری بنادر کشور در دستور جدی قرار دارد و همزمان با آن قصد داریم ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های متوقف شده را از سر بگیریم تا توسعه حمل و نقل دریایی و تحقق طرح‌های توسعه‌ای بنادر اعم از بندر بوشهر را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول