اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

شهرداری بوشهر 1500 کارمند اضافی دارد!/ ماجرای اموال 2 هزار میلیاردی شهرداری

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: درحالی‌که شهرداری درجه ۱۰ هستیم و باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیرو طبق چارت داشته باشیم اما با دو هزار نیرو مواجه هستیم که خیلی از آنها کارایی و تخصص لازم ندارند.

شهرداری بوشهر 1500 کارمند اضافی دارد!/ ماجرای اموال 2 هزار میلیاردی شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، جعفر پورکبگانی صبح امروز در دیدار اعضای شورای شهر بوشهر با آیت‌الله حسینی بوشهری نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در راستای کاهش ترافیک شهری دو پارکینگ طبقاتی در خیابان امام خمینی و گاراژ دریابگرد از محل اعتبارات حذف پارکینگ و مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: در زمان ورود به شورا با چالش‌ها و فرصت‌هایی مواجه شدیم که فرصت‌ها دو هزار میلیارد تومان اموال غیرمنقول شهرداری است که می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه شهر باشد و چالش‌ها اموال منقول و نیروی انسانی است.

وی افزود: درحالی‌که شهرداری درجه ۱۰ هستیم و باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ نیرو طبق چارت داشته باشیم اما با دو هزار نیرو مواجه هستیم که خیلی از آنها کارایی و تخصص لازم ندارند؛ ازاین‌رو آموزش نیروهای شهرداری در همه زمینه‌ها ضروری است که امیدواریم به‌زودی این امر با حضور اساتید حوزه‌های علمی و اخلاق صورت گیرد.

پورکبگانی عنوان کرد: ما در بودجه سال ۱۴۰۰ با چالش جدی مواجه هستیم زیرا مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان وام ۱۸ درصد دیده شده که باتوجه‌به تجربه شهرداری در اخذ وام، اعضا شورا مخالف این امر هستند.

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: در آغاز حضور ما در شورا وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه پروژه‌های شاخص، شهروندان را عذاب می‌داد که با پیگیری صورت‌گرفته پیمانکار جدید تقاطع غیرهمسطح سردار سلیمانی انتخاب شد؛ همچنین پیمانکار فاز یک گذر سرتل به نیروگاه انتخاب و تجهیز کارگاه صورت‌گرفته و در آرامستان بوشهر مشکل آب و برق آن حل و عملیات آسفالت جاده دسترسی به آن به‌زودی انجام و دو جاده دسترسی دیگر به آرامستان نیز عملیاتی می شود .


پورکبگانی با تاکید بر استفاده از درآمدهای پایدار در شهرداری بوشهر گفت: کارخانه آسفالت شهرداری یک ظرفیت بسیار خوب است که سال‌ها بلااستفاده مانده و با هزینه یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان این کارخانه می‌تواند فعال و آسفالت موردنیاز شهرداری را تأمین و حتی درآمدزایی داشته باشد؛ همچنین زمین این کارخانه ۶۰ هکتار بوده که فقط ۶ هکتار آن باقی‌مانده که در مذاکره با اداره کل راه و شهرسازی مقرر شد ۵۰ هکتار زمین روبه‌روی منطقه ویژه به شهرداری اختصاص داده شود.

رئیس شورا گفت: در بودجه سال آینده در کنار عمران شهری قطعاً به مسائل فرهنگی توجه خواهیم داشت و اعتباراتی به همین منظور اختصاص می‌دهیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول