اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آغاز برداشت گندم از مزارع استان بوشهر

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: برداشت گندم از 100 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان بوشهر آغاز شد.

آغاز برداشت گندم از مزارع استان بوشهر

محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دیر، اظهار داشت:  امسال پیش‌بینی می‌شود از 100هزار هکتار از اراضی آبی و دیم گندم در استان بوشهر، بیش از 110 هزار تن گندم تولید و برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر افزود: برای برداشت به‌موقع گندم از مزارع استان بوشهر 608 دستگاه کمباین استفاده می‌شود که از این تعداد 590 کمباین مهاجر و از استان فارس  و 18 کمباین نیز بومی استان بوشهر هستند.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در استان بوشهر 50 روز ادامه دارد، گفت: هفت میلیون لیتر سوخت موردنیاز این کمباین‌ها است که از سوی شرکت فرآورده‌های نفتی استان تأمین شده است.

منوچهری بیان کرد: 10 مرکز خرید تضمینی گندم مازاد کشاورزان تدارک دیده‌ایم که 6 مرکز مربوط به اداره غله و چهار مرکز دیگر نیز مربوط به شرکت تعاونی روستایی است.

وی یادآور شد: گندم معمولی به قیمت تضمینی دو هزار و 500 تومان و گندم دوروم نیز با قیمت تضمینی دوهزار و 600 تومان با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید یک درصد خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تأکید کرد: در کوتاه‌ترین زمان وجه گندم خریداری شده از کشاورزان به آنها پرداخت می‌شود.

وی افزود: برای سال زراعی جاری  12 هزار تن بذر و 15 هزار تن انواع کودهای شیمیایی تأمین و تدارک دیده‌ایم.

 انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول