کاپیتان دریس: مدیریت خلیج فارس دست ایران است
به گفته یک کاپیتان کشتی، به خاطر اینکه ایران بیشترین ساحل را در خلیج فارس دارد، مدیریت خلیج فارس دست ایران است.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ در جریان سفر خبرنگاران از جزیره لاوان به سکوی نفتی رشادت در دل خلیج فارس، محمود دریس کاپیتان شناور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: من متولد آبادان هستم و از روز دهم فروردین ماه امسال تا الان اینجا بودم.کار ما خدمت به کارکنان شرکت نفت فلات قاره و پالایشگاه لاوان است، این افراد را از جزیره لاوان به سمت سکوهای رشادت یک، رشادت ۴، سلمان، رازی و بلال منتقل میکنیم و حمل و نقل افراد از جزیره لاوان به سمت جزیره نخیلو در ساحل خلیج فارس هم با ما است.وی در مورد اینکه چه تجهیزاتی را منتقل میکنید، گفت: پروویژنهای سکوها، ابزار مورد نیاز سکوها و خود کارکنان سکوها را جابجا میکنیم.تجهیزاتی که برای سکوها مورد استفاده قرار میدهند، مثل لولهها، شیرها که مورد نیاز است و تجهیزات نفتی که برای استفاده سکوها است، حمل و نقل آن با ماست، اما بیشتر خود پرسنل سکوها را جابجا میکنیم.کاپیتان دریس، در پاسخ به اینکه آیا به این پرسش که آیا در ایام جنگ تحمیلی، مهندسان سکوها سر کار خود حاضر بودند، گفت: کل پرسنل سکوهای نفتی کار میکردند و هیچ وقت تعطیلی در کار نبود، مسیری که در ایام جنگ بود همیشه دو یا سه پهپاد دشمن بالای سر ما و روی سکوها میچرخید.وی گفت: هواپیماهای جنگی دشمن کارهای پرسنل را رصد میکردند و در ارتفاع پایین پرواز میکردند، اما شکر خدا، هم در کار ما و هم در کار سکوها هیچ وقفهای ایجاد نشد.
وی بیان داشت: در ایام جنگ کار ما خیلی بیشتر شد و هلیکوپتری نبود که پرسنل را جابجا کند. پروازی در کار نبود و بنابراین ماموریت خود را انجام میدادیم، تصمیم گرفتیم که کار متوقف نشود. کاپیتان دریس در پاسخ به این پرسش که به چه امیدی این کارها را انجام میدادید، آیا اضافه کاری میگرفتید، گفت: به هیچ وجه اضافه کاری در کار نبود، همان حقوقی که با کارفرما و مالک شناور توافق کردیم، همان حقوق را دریافت میکنیم، وقتی پرسنل شرکت نفت در سکو حاضر هستند و به تولید فکر میکنند، ما هم وظیفه داریم کنارشان باشیم.این کاپیتان کشتی در پاسخ به این پرسش که خلیج فارس متعلق به کیست، گفت: مدیریت خلیج فارس با ایران است، تنگه هرمز مال ایران است و ما از نظر ساحل بیشترین تسلط را به ساحل و تنگه هرمز داریم. در این لحظه افراد حاضر در کابین کشتی، این گفته ناخدا را مورد تشویق ممتد خود قرار دادند.
17:18 - 6 تیر 1405