تداوم تولید نفت در خلیج فارس
مدیر تعمیرات سکوی نفتی رشادت، از تداوم تولید نفت در خلیج فارس حتی در شرایط جنگی خبرداد.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ اسماعیل بهزادی مدیر تعمیرات سکوی نفتی رشادت در خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: سکوی رشادت W0 دبلیو زیرو یا چاه شماره صفر که جزء طرح توسعه میدان رشادت قرار دارد و حفاری چاههای آن در حال انجام است.وی گفت: نفت این چاهها هم به سکوی P4 پی فور یا پلتفرم ۴ رشادت که در روز دوشنبه اول تیر ماه ۱۴۰۵ نصب شده، منتقل خواهد شد و در آنجا فرآوری میشودبهزادی در مورد میزان تولید نفت از سکوی W0 دبلیو صفر گفت: ۱۰ حلقه چاه در حال حفاری است، هنوز حفاری چاهها تمام نشده است و به محض اینکه تمام شود، طرح در قالب طرح توسعه نفت آن به سکوی رشادت منتقل میشود.به گزارش فارس، پایههایی که در سمت راست، این فیلم مشاهده میشود که رها شده بود، در واقع همان سکوی نفتی سکوی نفتی ایرانی بود که در زمان جنگ تحمیلی ۸ توسط دشمن بعثی در آن زمان مورد هدف قرار گرفت و از چرخه تولید خارج شد.در حال حاضر به گفته مهندسان ایرانی، هزینه زیادی برای مهار فشار نفت آن در حال انجام است، اما امکان توسعه بر روی آن سکوهای اصابت شده وجود ندارد، اما در کنار آن سکوی W0 دبلیو زیرو نصب شده است که ۱۰ حلقه چاه در کنار آن نصب شده و نفت آن قرار است به سکوی رشادت ۴ منتقل شود.مهندسان ایرانی شب و روز با تلاش طاقت فرسا در دمای بالای ۵۰ درجه و هوای شرجی و در وسط دریا در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری از ساحل در حال تلاش و تولید هستند، تا چراغ اقتصاد تولید کشور روشن بماند.مهندسان و تکنسینها حتی در شرایط جنگی هم کار و تلاش خود را رها نکرده و در شرایط دوری از خانوادههای خود بر روی سکوهای آهنی و در شرایط بسیار سخت و خطرناک در حال کار و تلاش بودند.
بنابراین در مصرف حاملهای انرژی اعم از گازوئیل، بنزین، مازوت، نفت، گاز و برق باید نهایت دقت و صرفه جویی را به خرج دهیم، چون این انرژی از گاز زحمات بسیار فراوان از عمق حدود ۴ کیلومتری کف دریا با زحمات فراوان به دست میآید.منابع زیرزمینی هم جز انفال است که آیندگان نیز در آن سهم دارند و فقط متعلق به نسل کنونی نیست، بنابراین باید منابع زیرزمینی تبدیل به ثروتهای زاینده و رو به رشد شود تا آیندگان هم از آن بهرهمند شوند.
11:58 - 4 تیر 1405