اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از ظرفیت «دیپلماسی ورزشی»

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: «ورزش» بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ هم‌زیستی میان کشورها است و باید از ظرفیت «دیپلماسی ورزشی» در راستای توسعه همکاری مشترک کشورها استفاده کرد.

تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از ظرفیت «دیپلماسی ورزشی»

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم، عصر شنبه، چهارم شهریور، در مراسم افتتاحیه سی‌وششمین دوره تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان اظهار کرد: امروزه«ورزش» به‌عنوان یکی از فراگیرترین پدیده‌های جهان؛ بخش قابل‌توجهی از زندگی اجتماعی مردم را دربرگرفته و از این‌رو نقش مهمی در هویت‌سازی فردی، توسعه‌ی روابط انسانی و تحکیم انسجام اجتماعی دارد.
وی افزود: فضاها و فعالیت‌ها در حوزه ورزش همگانی و حرفه‌ای؛ علاوه بر تأمین سلامت جسمانی، زمینه‌ی شکوفایی استعدادهای نوجوانان و جوانان را فراهم می‌سازد و انجام هرگونه هزینه در این حوزه یک سرمایه‌گذاری چند وجهی و بلندمدت برای رشد و توسعه جوامع است.
او ادامه داد: ورزش زبان مشترکی است که فارغ از همه مرزهای جغرافیایی، همه انسان‌ها را به یکدیگر پیوند داده و تأثیر غیرقابل‌انکاری در ترویج صلح، دوستی و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها ایفا می‌کند.
خرّم عنوان کرد: کشور ایران با دارا بودن تمدن چندین هزارساله؛ همواره پرچم‌دار صلح و آشتی و نوع‌دوستی میان ملت‌ها بوده و بر اساس این سابقه کهن؛ دولت سیزدهم دیپلماسی فعّال و چندجانبه را در محیط بین‌الملل و منطقه پایه‌گذاری کرده است.
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: معتقد هستیم که ورزش بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ هم‌زیستی میان کشورها است و باید از ظرفیت "دیپلماسی ورزشی" در راستای توسعه همکاری مشترک کشورها استفاده کرد؛ چرا که اگر در بین کشورها و ملت‌ها صلح و دوستی و رابطه مبتنی بر همکاری‌های مشترک برقرار باشد، امکان پیشرفت و گسترش مناسبات در سایر حوزه‌ها فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: برگزاری مستمر سی و شش دوره تور دوچرخه‌سواری ایران - آذربایجان به‌ عنوان یکی از رقابت‌های معتبر و نام‌آشنا در سطح قاره‌ی آسیا با قدمت ۴ دهه؛ نشان دهنده سطح والا و جایگاه تثبیت شده‌ی این مسابقه نزد ورزشکاران و تیم‌های ورزشی است.
خرّم متذکر شد: بی‌شک برگزاری این دست تورهای ورزشی یکی از عوامل مهم در همگانی شدن و توسعه ورزش دوچرخه‌سواری و تزریق روح نشاط به علاقه‌مندان و انگیزه مضاعف به ورزشکاران است.
وی خاطرنشان کرد: مایه مباهات است که در شهر تاریخی و پر افتخار تبریز، میزبان مسابقات هستیم و امیدواریم این تور منشأ خیر برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل باشد.

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول