اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مجلس شورای اسلامی قانون آلایندگی هوای شهرها را اصلاح کند

شهردار تبریز خواستار اصلاح قانون هوای پاک از سوی مجلس شورای اسلامی شد و گفت: مجلس و شوراهای اسلامی شهر باید کمک کنند تا بتوانیم حق و حقوق شهرداری‌ها از عوارض آلایندگی محیط زیست را دریافت کنیم.

مجلس شورای اسلامی قانون آلایندگی هوای شهرها را اصلاح کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار ظهر امروز در شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی بر اساس اقتضائات در برهه‌ای برخی قوانین را وضع کرده است که امروز برای کلان‌شهرها مشکلاتی ایجاد کرده و نیازمند بازنگری است.

 وی همچنین به عدم پایبندی شرکت‌های خودروساز در قبال قانون اشاره کرد و گفت: شهرداری تبریز طرح نوسازی تاکسی‌ها با ارائه تسهیلات کم بهره  را آغاز کرده که با توجه به افزایش قیمت خودرو نیازمند ورود دولت و مجلس در این زمینه هستیم.

شهردار تبریز به موضوع قانون هوای پاک نیز اشاره و تصریح کرد: وزارت کشور تمامی دستگاه‌های اجرایی را موظف کرده در رسیدن به سرانه فضای سبز  به ۱۵ متر مربع مشارکت داشته باشند ولی تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

وی از ارائه پیوست فرهنگی برای بودجه شهرداری تبریز برای نخستین بار خبر داد و متذکر شد: بودجه شهرداری تبریز در سال‌جاری ۲۰ همت است و برای اولین بار پیوست فرهنگی بودجه نیز تعریف شده است.

هوشیار ادامه داد: در روز غدیر خم شاهد حرکت عظیمی در کلان‌شهرها بودیم که نمودی از ترسیم مقام معظم رهبری از رویکرد اجتماعی شهرداری‌ها بود.

شهردار تبریز با بیان اینکه توجه به کارکرد اجتماعی در شهرداری‌ها گفت: شوراهای اسلامی شهر باید در این غنابخشی به رویکردهای اجتماعی کمک کنند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول