اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

چگونگی تبدیل مسائل فرهنگی به موضوع سیاسی و امنیتی

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی موجب تبدیل شدن آنها به موضوع سیاسی و سپس امنیتی می‌شود، در حالی که اگر متولیان و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل کنند شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

چگونگی تبدیل مسائل فرهنگی به موضوع سیاسی و  امنیتی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جهانبخش سلمانیان ظهر امروز در دهمین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی را یکی از مسائل نیازمند پژوهش دانست و اظهار کرد: ریشه حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور، مسائل فرهنگی بود که اگر در زمان مناسب زیرساخت‌های فرهنگی اصلاح می‌شد این مسائل تبدیل به مسائل امنیتی نمی‌شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: برای پژوهش‌ درخصوص مسائل حل‌شده دوباره زمان نخواهیم گذاشت، بلکه رویکرد ما توجه به حوزه های مغفول در استان است.

وی افزود: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی موجب تبدیل شدن آنها به موضوع سیاسی و سپس امنیتی می‌شود، در حالی که اگر متولیان و دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل کنند شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.

سلمانیان ادامه داد: باید زیرساخت‌های فرهنگی جامعه را اصلاح و تقویت کنیم و از فعالان و دغدغه‌مندان این حوزه نیز بخواهیم تا در این مسیر در کنار متولیان باشند.

وی اضافه کرد: ذهن جوان دهه هشتادی، جهانی است و ما وظیفه داریم فضای فکری جامعه را با رفع مشکلات زیرساختی و فرایند عمیق متحول کنیم.

در این جلسه عملکرد موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، عملکرد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و طرح موضوع مطالعاتی پیشنهادی نیروی انتظامی بررسی شد.

پایان پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول