اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

2 برابر شدن گروه‌های موسیقی در جشنواره موسیقی فجر آذربایجان‌شرقی/ ایجاد باشگاه سرود در استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: حمایت از هر حرکتی در راستای تقویت عرصه فرهنگ و هنر استان را وظیفه خود می دانیم چرا که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه پا در رکاب تر از همیشه و با انرژی تمام در مسیر اصیل فرهنگی قدم برمی دارند.

2 برابر شدن گروه‌های موسیقی در جشنواره موسیقی فجر آذربایجان‌شرقی/ ایجاد باشگاه سرود در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی امشب در آئین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر آذربایجان شرقی اظهار داشت: امسال میزبان ۴ جشنواره فجر استانی شامل جشنواره های تئاتر، تجسمی موسیقی و شعر و ادبیات فجر بودیم و خوشحالیم که جریان فرهنگ و هنر و رسانه فارغ از جریان‌سازی‌هایی که به دنبال سلب اصالت و ماهیت این حوزه هستند، با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت از هر حرکتی در راستای تقویت عرصه فرهنگ و هنر استان را وظیفه خود می‌داند، افزود: ۱۷۰ طرح پس از فراخوان اخیر در خصوص ایده‌ها و طرح های قابل اجرا توسط مجموعه‌های مردمی و غیردولتی به ما رسیده و این یعنی که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه پا در رکاب‌تر از همیشه و با انرژی تمام در مسیر اصیل فرهنگی قدم بر می‌دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص کم و کیف برگزاری جشنواره موسیقی فجر استانی نیز گفت: در دومین دوره این جشنواره شاهد رشد دو برابری در تعداد گروه‌های حاضر بودیم و امسال ۲۰ گروه موسیقی متشکل از هنرمندان عاشیقی و پاپ در تبریز و پنج شهرستان استان به اجرای اثر پرداختند در حالی که سال قبل این تعداد تنها هشت گروه بود.

بلاغی خاطرنشان کرد: همچنین در اختتامیه دومین جشنواره استانی موسیقی فجر از چهار پیشکسوت عرصه موسیقی در حوزه هایی چون عاشیقی و گروه‌های سرود تجلیل شد، اساتیدی چون رحیم نظری، صداقت گنجه ای، حسن جداری و یعقوب کریمی که پرچم حیات و تداوم بخشی از فعالیت های هنری استان در عرصه موسیقی به دست آنان بوده و در نتیجه همین فعالیت ها در حال حاضر شاهد فعالیت ۶۰ گروه سرود در آذربایجان شرقی هستیم و سال آینده باشگاه رشد سرود با هدف طبقه بندی گروها و تولید آثار فاخر در استان ایجاد می شود.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول