اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

همایش اقتصادی صنعتگران و تجار آذربایجان شرقی و ارمنستان برگزار شد

در دومین روز از سفر هیأت اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی به ارمنستان، همایش اقتصادی صنعتگران و تجار دو طرف امروز (پنج‌شنبه) برگزار شد.

همایش اقتصادی صنعتگران و تجار آذربایجان شرقی و ارمنستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با تشریح ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف صنعتی و تولیدی، گفت: تبریز در طول تاریخ به‌عنوان محور ارتباطی شرق و غرب مطرح بوده و برخوردار از زیرساخت‌های ارتباطی جاده‌ای، ریلی و هوایی است.

 
عابدین خرّم افزود: استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مهم صنعتی کشور است و در تولید محصولاتی چون فولاد، خودرو و قطعات جانبی، محصولات چرمی، مواد غذایی، محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای و شیرینی و شکلات، از قطب‌های اصلی به شمار می‌رود.
 
وی خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس در مرز ایران و ارمنستان، با وجود زیرساخت‌های مناسب و معافیت‌های گمرکی و مالیاتی برای واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات تولید، آماده پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی است.
 
وی با دعوت از تجار و سرمایه‌گذاران ارمنستان برای بازدید از ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی، گفت: امیدوارم نتیجه این نشست، توافق‌های عملیاتی و اجرایی بوده و در جهت توسعه روابط اقتصادی دو کشور موثر واقع شود.
 
رئیس اتحادیه تجار و صنعتگران ارمنستان هم در این ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی و همچنین نیازمندی‌های این کشور در بخش‌های مختلف را تشریح کرد و گفت: همکاری‌ها از آشنایی شروع می‌شود و قدم اول برای برقراری و توسعه روابط، آشنایی با ظرفیت‌های همدیگر و به اشتراک گذاری آنها در راستای تأمین نیازهاست.
 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول