اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز

دستیار رئیس جمهور تاتارستان با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر، بر علاقه‌مندی دولت متبوعش به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این استان تأکید کرد و از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز خبر داد.

سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آلگ کاروبچنکو معاون نخست‌وزیر و وزیر صنعت جمهوری تاتارستان  پیش از ظهر امروز در دیدار هیأت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان با استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر پنج روزه هیأت اقتصادی این جمهوری به ایران، اظهار کرد: امیدوارم در جمع‌بندی این سفر در تبریز به نتایج خوبی برسیم.
 
وی با ابلاغ سلام رئیس جمهور تاتارستان به استاندار آذربایجان شرقی، توسعه حمل‌ونقل را یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های هیأت اقتصادی تاتارستان برشمرد و گفت: آذربایجان شرقی با وجود همسایگی با چند کشور و بهره‌مندی از منطقه آزاد، یکی از ظرفیت‌های خوب در این زمینه است.
 
کاروبچنکو افزود: آذربایجان شرقی یکی از مناطق مهم و اولویت‌دار برای توسعه روابط است و ما از گسترش هر نوع همکاری با این استان استقبال می‌کنیم.
 
قاضی نور باکروف، دستیار رئیس جمهور تاتارستان هم در این دیدار با اشاره به تحولات و پیشرفت‌های آذربایجان شرقی در سال‌های اخیر، بر علاقه‌مندی دولت متبوعش به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این استان تأکید کرد و از سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور تاتارستان به تبریز خبر داد.
 
هیأت اقتصادی و تجاری جمهوری تاتارستان در آخرین روز سفر 5 روزه خود به ایران، در تبریز حضور یافته و ضمن دیدار با مقامات دولتی و فعالان بخش خصوصی این استان، از چند واحد تولیدی و صنعتی در تبریز بازدید می‌کنند.
 
این هیأت که متشکل از مسئولان دولتی و مدیران و نمایندگان شرکت‌های بزرگ این جمهوری در حوزه‌های مختلف است، در نشستی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و نمایندگان بخش خصوصی استان، زمینه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و صنعتی با استان آذربایجان شرقی را بررسی خواهند کرد.

گزارش فارس حاکی است، جمهوری تاتارستان (به تاتاری: Татарстан)(به روسی: Респу́блика Татарста́н, Respublika Tatarstan) یکی از جمهوری‌های روسیه است. پایتخت تاتارستان شهر کازان است.

تاتارها یکی از بزرگترین قوم‌های ترک‌زبان می‌باشند که در سراسر روسیه و برخی دیگر از جمهوریهای آسیای مرکزی و قفقاز پراکنده‌اند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول