اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ورزقان در محاصره برف/ ارتفاع برف به 1.5 متر رسید

ارتفاع برف در برخی نقاط شهرستان ورزقان یک تا 1.5 متر گزارش شده است.

ورزقان در محاصره برف/ ارتفاع برف به 1.5 متر رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان،  افزایش دما و هوای بهاری که در اوایل اسفندماه در آذربایجان‌شرقی خودنمایی کرده بود با ورود سامانه بارشی و سرد به استان در واپسین روزهای سال، زمستان را به این منطقه برگرداند.

سال ۱۴۰۰ و قرن هم به آخر رسیده ۲۹ اسفند ماه هوا سرد است، زمستان خیال رفتن ندارد از دیروز برف همراه با باد شدید و سوزناک می بارد تا بگوید همچنان برقرار است و برای بهار قدرت‌نمایی می‌کند، برف آنچنان می‌بارد که آذربایجان که برای نوروز خود را آماده می‌کند سفید پوش کرده و حال و هوای خاصی به استان داده است، انگار زمستان تازه از راه رسیده و کوله بار برف‌هایش را تاز باز کرده و می خواهد فقط ببارد.

 

ورزقان ۱.۵ متر زیر برف رفت

شهرستان ورزقان در آذربایجان شرقی در یک منطقه کوهستانی و در شمال استان قرار گرفته است. از بامداد شنبه بیست و هشتم اسفند ۱۴۰۰ برف به صورت شدید در حال باریدن است.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است،  در برخی نقاط مرتفع شهرستان ورزقان (روستای کلم) برف تا ۱/۵ متر نیز گزارش شده و در قسمت‌های نسبتا مرتفع (روستای همای) برف تا  یک متر و در قسمت‌های پایین دست (روستای کهنه لو) برف تا ۸۰ سانتی متر گزارش شده است.

ورزقان در محاصره برف

مهدی نعمتی فرماندار شهرستان ورزقان در گفت وگو با خبرنگار فارس در ورزقان درباره آخرین وضعیت جاده‌های این شهرستان گفت: اکثر راه های روستایی شهرستان ورزقان مسدود است.

وی افزود: تردد در بزرگراه با زنجیر چرخ به سختی صورت می‌گیرد و در محور ورزقان - اهر کولاک بخشی از جاده را مسدود و در محور ورزقان - خاروانا نیز کولاک بخش های زیادی را گرفته است.

فرماندار ورزقان گفت: با وجود ادامه بارش شدید برف، در حال برفروبی محورهای اصلی هستیم و به محض اتمام این محورها جاده های روستای نیز برفروبی می‌شوند.

 

 

 

مردم به شهرستان ورزقان سفر نکنند

عباسپور معاون راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان ورزقان نیز از وضعیت نامناسب جاده‌های منتهی به شهرستان خبر داد و گفت: حجم برف خیلی زیاده بوده و ادامه بارش شدید کار برف روبی را برای راهداران سخت کرده است.

وی افزود: بزرگراه ورزقان - خواجه، محور ورزقان - اهر و محور ورزقان - خاروانا با وجود برفروبی پی در پی، شدیدا برفی بوده و تردد به سختی و فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

معاون راهداری شهرستان ورزقان گفت: از تمام هموطنانی که قصد سفر به ورزقان را دارند خواهش می‌کنیم فعلا به این شهرستان سفر نکنند.

وی همچنین یادآور شد: تا این لحظه ماشین آلات راهداری فرصتی برای بازگشایی محورهای روستایی نیافتند و اکثر جاده های روستایی شهرستان مسدود می باشد.

شهرستان ورزقان با وجود منابع عظیم خدادادی از جمله معادن بزرگ از امکانات اولیه برخوردار است و در مواقع بحرانی با مشکل جدی روبه‌رو می‌شود.

در سال های اخیر بخش اعظم بزرگراه ورزقان - خواجه زیربار ترافیک رفته است و تعداد زیادی از ماشین آلات کمِ راهداری در بزرگراه مستقر می شوند. از همین رو انتظار می‌رفت مسئولان شهرستان و استانی، برای برف‌روبی بزرگراه راهداری ورزقان را به ماشین آلات زمستانی جدید مجهز کنند تا چنین مواقعی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول