به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روحالله رشیدی با بیان اینکه باید در گزینش راهبران و تکنسینهای قطار شهری دقت بیشتری انجام شود، اظهار داشت: همانگونه که شرایط بسیار سختگیرانهای برای جذب خلبانان وجود دارد، باید چنین شرایطی برای جذب راهبران و تکنسینهای قطار شهری نیز وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه علاوه بر دقت در گزینش باید نسبت تامین معیشت این راهبران نیز دقت شود، گفت: شهرداری و سازمان قطار شهری در این زمینهها باید دقت کاملی داشته باشند.
رشیدی همچنین با تاکید بر لزوم بهروزرسانی حمل و نقل عمومی و شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز یادآور شد: مینیبوسهایی که در پارکینگ شرکت واحد معطل مطالعات هستند باید در مناطق محروم و مناطقی که نیازمند خدماتدهی حمل و نقل عمومی هستند بهکار گرفته شود تا از خواب سرمایه و استهلاک این خودروها جلوگیری شود.
رئیس کمیسیون عمران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه لازم است سارمان حمل و نقل بار نسبت به شناسایی کامل خودروهای باربری اقدام کند، تصریح کرد: شناسایی وانت بارها و ایجاد باراندازها مطابق با نیاز باید در اولویتها باشد.
علیرضا نوایباغبان نیز با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ میلیارد تومان نقد در حساب شرکت واحد است و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز اوراق اختصاص یافته که باید به سمتی حرکت کنیم که حداقل ۱۰۰ یا ۲۰۰ اتوبوس خریداری کنیم.
وی با بیان اینکه اگر سیاست ما خرید اتوبوس باشد، میتوانیم این ۳۰۰ میلیارد تومان را نیز افزایش دهیم، گفت: ۳ دستگاه اتوبوسی که از قرار داد قبلی شهرداری با ایران خودرو باقیمانده میتواند با همین ۱۰۰ میلیارد تومان خرید شود.
باغبان با بیان اینکه باید شهرداری را موظف کنیم برای خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس لایحه بیاورد، خاطرنشان کرد: باید هرچه سریعتر این قرارداد امضا شود و پیگیر بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باشیم.
انتهای پیام/60001/س