اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رعایت ملاحظات زیست‌محیطی لازمه توسعه پایدار گردشگری

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی، رعایت ملاحظات زیست‌محیطی را لازمه توسعه پایدار گردشگری عنوان کرد.

رعایت ملاحظات زیست‌محیطی لازمه توسعه پایدار گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا بایرام‌زاده  اظهار داشت: جلسه مشترک با حضور نمایندگان اداره‌کل محیط زیست استان، پلیس راهور و کانون اتومبیلرانی و جهانگردی استان در دفتر معاونت گردشگری استان برگزار شد.

معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی، هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی بین سازمانی در راستای ساماندهی تورهای سافاری، آفرود و کمپفر در سطح استان با رعایت الزامات قانونی و ضوابط زیست‌محیطی عنوان کرد و متذکر شد: در راستای توسعه گردشگری پایدار و رعایت ضوابط زیست‌محیطی اخذ مجوزهای لازم از محیط زیست استان و پلیس راهور برای برگزاری هرگونه تورهای‌ اتومبیلرانی ضروری است.

وی، توسعه گردشگری پایدار را در گرو نگاه جامع به فعالیت‌های گردشگری دانست و  افزود: امکان توسعه پایدار در گردشگری بدون ملاحظات زیست‌محیطی میسر نخواهد بود.

بایرام‌زاده در ادامه ضمن اشاره به مناطق چهارگانه تحت مدیریت محیط زیست استان ورود بدون ضابطه و غیر قانونی تورهای اتومبیلرانی به مناطق تحت مدیریت را منشاء آسیب‌های جدی به محیط زیست حفاظت شده عنوان کرد.

صمدی، رئیس کانون اتومبیلرانی و جهانگردی و آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به مشکلات و مسائل موجود در خصوص  فعالیت رشته‌های مختلف اتومبیلرانی در استان سازماندهی تورهای اتومبیلرانی و توجه به بحث آموزش با همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط را اولویت اصلی کانون عنوان و بر تعامل سازنده و رعایت استانداردهای زیست‌محیطی تاکید کرد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول