اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نباید تجربه پس از فروپاشی شوروی در قره‌باغ تکرار شود

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان گفت: نباید تجربه پس از فروپاشی شوروی و صادرات کالاهای بی‌کیفیت به این منطقه تکرار شود، بلکه هر کاری می‌کنیم باید در شأن جمهوری اسلامی ایران باشد.

نباید تجربه پس از فروپاشی شوروی در قره‌باغ تکرار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیداحمد حسینی امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی  روحیه مردم آذربایجان و نخجوان را پس از حل مناقشه قره‌باغ خوب توصیف کرد و با اشاره به دیدار اخیر خود با رئیس مجلس ملی نخجوان، گفت: مقامات نخجوان، به شکل عاطفی و به دور از رسوم سیاسی، از مواضع رهبر انقلاب، دولت و ملت ایران قدردانی و اعلام کردند که برای همکاری با کشورهای همسایه پس از جنگ قره‌باغ، برنامه ویژه‌ای دارند.

وی همچنین زمینه گسترش همکاری‌های ایران و آذربایجان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حوزه قفقاز همواره برای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی داشته و آرامش و پیشرفت این منطقه، افق‌های جدیدی برای توسعه روابط بین‌الملل پیش روی کشورمان گشوده است.
 
حسینی با تأکید بر اینکه موفقیت در این زمینه، به راهبردهای مشخص و منسجم ما بستگی دارد، افزود: نباید تجربه پس از فروپاشی شوروی و صادرات کالاهای بی‌کیفیت به این منطقه تکرار شود، بلکه هر کاری می‌کنیم باید در شأن جمهوری اسلامی ایران باشد.
 
وی با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه نخجوان از نظر امکانات و تجهیزات و تحصیل نزدیک به 300 دانشجوی ایرانی در آن، خواستار تسهیل ارزیابی مدارک این دانشجویان در داخل کشور شد.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول