اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نگاه حقوقی و خشک در کشاورزی جوابگو نیست

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: باید با نگاه واقع‌بینانه و فنی به چالش‌ها و مشکلات بخش کشاورزی استان نگریست، چراکه نگاه حقوقی و خشک در کشاورزی جوابگو نبوده و نمی‌تواند گره‌گشا و کارساز باشد.

نگاه حقوقی و خشک در کشاورزی جوابگو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در جلسه مشترک مدیران آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انجام بهینه فعالیت‌های کشاورزی، مستلزم تعامل سازنده و ارتباط تنگاتنگ شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با سازمان جهاد کشاورزی استان است، اظهار داشت: هر فعالیت کشاورزی در سایه آب و در بستر خاک امکانپذیر است و نمی‌توان در امر کشاورزی آب را از خاک تفکیک کرد از این رو متولیان بخش کشاورزی و مدیران ارشد شرکت آب منطقه‌ای باید با تعامل و همکاری تنگاتنگ، مشکلات و چالش‌های فیمابین را حل و فصل کنند.

وی با تاکید بر این نکته که مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان نسبت به بخش کشاورزی و مسائل این حوزه، نگاه مثبت و فراگیر دارند، گفت: اگر جلسات مشترک سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای استان به طور مرتب و مستمر تشکیل شود و در این جلسات چالش‌های موجود مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد بسیاری از معضلات بخش کشاورزی رفع و فتق خواهند شد.

فتحی گفت: باید با نگاه واقع‌بینانه و فنی به چالش‌ها و مشکلات بخش کشاورزی استان نگریست، چرا که نگاه حقوقی و خشک در کشاورزی جوابگو نبوده و نمی‌تواند گره‌گشا و کارساز باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ارتباط با چاه‌های کشاورزی موجود در سطح استان و اهمیت ارتقاء راندمان آبیاری در امر کشاورزی، گفت: انتقال آب چاه‌ها از طریق لوله‌گذاری در راستای کاهش هدررفت آبیاری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این موضوع که طراحی پروژه کم فشار در روستاهای فرگوش و اسفستان شهرستان سراب با رعایت میزان آب تخصیصی سطحی و زیرزمینی صورت گرفته است گفت: لذا تعارضی بین منابع آب و اراضی تحت پوشش وجود ندارد.

فتحی در ارتباط با اصلاح پروانه‌های بهره‌برداری چاه‌های کشاورزی با اشاره به برنامه سازگاری با کم آبی، تاکید کرد: اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری در راستای عملیاتی کردن برنامه سازگاری با کم آبی برای صرفه‌جویی در منابع آبی مورد نیاز برای امر کشاورزی اجتناب‌ناپذیر و قطعی است و باید همکاری‌های لازم در این خصوص با سازمان آب منطقه‌ای استان اعمال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در خصوص موضوع تعاونی گلخانه‌داران ارس نیز، تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با موافقت نسبت به تخصیص آب به میزان 30 لیتر در ثانیه به وظیفه قانونی خود عمل کرده است و تامین هزینه انتقال آب نیز باید از طریق سازمان منطقه آزاد ارس پیگیری و تامین شود.

انتهای پیام/60002/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول