اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر جابجایی سریع مناطق خطرآفرین حاشیه‌ تبریز

وزیر راه و شهرسازی، بر لزوم جبران اقدامات کند و غیرقابل قبولی که در گذشته برای بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت های ناکارآمد شهری در تبریز انجام گرفته، تاکید کرد.

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر جابجایی سریع مناطق خطرآفرین حاشیه‌ تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد اسلامی عصر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری و بررسی وضعیت پروژه‌های در دست اجرای استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: در بحث حاشیه نشینی دو رویکرد وجود دارد و این حاشیه‌نشینی یا در محیطی که شکل گرفته که مالکیت با خود مردم و یا زمینش تصرفی است.

وی افزود: اگر زمین تصرفی و دارای ساخت و ساز مجاز باشد باید در جهت بازسازی آن به صورت درجاسازی حمایت کنیم و در بخشی که پرخطر بوده و امکان درجاسازی وجود ندارد، باید جابجا شوند و در تبریز هر دو حالت هرچه سریع تر باید تعیین تکلیف شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح آزادراه تبریز- سهند اظهار کرد: بعد از 15 سال یک کار ارزشمند در تبریز انجام گرفت و آزادراه 20 کیلومتری سهند- تبریز که 60 درصد پیشرفت آن در سه سال گذشته بوده امروز افتتاح شد و در کیفیت زندگی مردم تاثیرماندگار خواهد داشت.

اسلامی اظهار داشت: در راستای توسعه و پیشرفت کشور و محرومیت‌زدایی وزارت راه و شهرسازی با کل ارکانش به صورت کاملا فعال و خستگی ناپذیر کار کرده و کشور را به یک کارگاه عمرانی تبدیل کرده‌اند و برآیند عملکردی وزارت همواره مثبت و روبه رشد بوده است.

وزی راه اضافه کرد: تکمیل آزادراه تبریز- مرند- بازرگان را در دستور کار داریم و اتصال آزادراه های تبریز از طریق ارومیه و خوی به مرزهای بازرگان را فعال کردیم.

وزیر ادامه داد: در عرصه حمل و نقل و ارتباطات پروژه های قابل قبولی داشته ایم که اثرات مثبتی در تعاملات با کشورهای همسایه خواهد داشت.

سلامی خاطرنشان ساخت: مطالعات خط ریلی چشم ثریا به جلفا را نیز انجام داده و موافقت طرف ترک را جلب کرده‌ایم؛ منتظر اتمام مطالعات آنها هم هستیم و مذاکرات فعال کردن راه آهن جلفا با روسیه و آذربایجان را انجام دادیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پروژه دیگری که به جد پیگیری می کنیم مرز نوردوز است که جزو پروژه های اولویت‌دار بوده و بیش از 10 ماه متوقف شده بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: 20 پروژه کلیدی و زیرسازی حمل و نقل را در فهرست تامین مالی بازار سرمایه بردیم و یک و نیم سال در این عرصه دوندگی کرده و مجوز تامین مالی سه مورد را گرفتیم و مابقی را سعی می کنیم امسال عملیاتی کنیم.

سلامی ادامه داد: سرمایه‌گذاری سنگینی برای اتصال ایستگاه خاوران به تبریز قبل از پایان دولت انجام گرفته تا خطوط بین المللی تغذیه شود و خط آهن میانه -تبریز به خطوط بین المللی ترانزیتی تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تکمیل راه‌های ارتباطی اردبیل و مرز ارمنستان از پروژه‌هایی است که از طریق ورزقان پیگیری می کنیم.

وی گفت: در تلاشیم کمربندی کنارگذر جنوب غرب و قطعه 3 آزادراه ارومیه را با پیمانکار تعیین تکلیف کنیم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم جبران اقدامات کند و غیرقابل قبولی که در گذشته برای بازآفرینی شهری و ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری انجام گرفته تاکید کرد و گفت: رسیگی به پروژه های بازآفرینی نیاز به ممارست، ارتباط و گفت وگو با مردم و حضور 24 ساعته دارد.

انتهای پیام/60026/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول