به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، خیابانی در شهر تبریز وجود ندارد که یک دست آسفالت باشد، هر چند متر میتوان یک چاله بزرگ یافت کرد، اگر خوش شانس باشید و آسفالت به دلیل نشست ریزش نکند و خودرو شما گرفتار در گودال بهوجود آمده نشود.
اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز در اواخر این دوره شورا تازه به یاد وضعیت آسفالت تبریز افتادند و در بازدید از پالایشگاه تبریز خواهان افزایش همکاری این مجموعه با مدیریت شهری تبریز شدند.
سونیا اندیش رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه شورای پنجم توجه ویژهای به افزایش کیفیت و تامین آسفالت و قیر با کیفیت در شهر تبریز داشته و دارد، گفت: ما خواهان استفاده از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا در خصوص قیر و آسفالت در تبریز هستیم که در این راستا سیاستگذاریهای شورای شهر به سمت افزایش کیفیت بوده است.
وی با بیان اینکه متاسفانه نحوه اجرای آسفالت در طول دهههای گذشته ثابت بوده و تغییر قابل توجهی نداشته است، افزود: باید در این زمینهها اقدامات درستی انجام شود تا با تکنولوژی روز دنیا آسفالتریزی داشته باشیم.
سونیا اندیش یادآور شد: امروز تاکید کمیسیون عمران افزایش عمر آسفالت تا ۱۰ سال است.
رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز، ادامه داد: پالایشگاه تبریز بهدلیل نزدیک بودن به تبریز موجب بروز عوارض زیستمحیطی برای تبریز شده است اما در همکاری با مدیریت شهری تبریز اقدامات مثبتی در این زمینه انجام نپذیرفته که لازم است، همکاریها افزایش یابد.
وی با بیان اینکه پالایشگاه تبریز امروز میتواند در خصوص پرداخت عوارض آلایندگی با شهرداری تبریز تهاتر کند، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور به نحوی است که حتی در صورت صادرات بازگشت ارز با مشکل روبه رو هست که فروش در داخل به صرفهتر است.
کریم صادقزاده دیگر عضو کمیسیون نیز در این بازدید ضمن تقدیر از فعالیتهای انجام شده در پالایشگاه تبریز و کیفیت بسیار خوب محصولات قیر این مجموعه در کشور، یادآور شد: امروز به وجود این ظرفیتها افتخار میکنیم.
وی با اشاره به هوای نامتعادل تبریز در فصول مختلف سال، بیان داشت: عوامل مختلفی دست به دست هم میدهد تا کیفیت آسفالت پایین بیاید که استفاده از قیر مرغوب باعث میشود این تخریبها به حداقل برسد که لازم است، پالایشگاه تبریز که تولیدکننده قیرهای با کیفیت در کشور است تعامل بیشتری با شهرداری تبریز داشته باشد.
صادقزاده با ابراز امیدواری نسبت به همکاری بیشتر شهرداری و شرکت قیر پاسارگاد پالایشگاه تبریز، خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری تبریز خواهان همکاری بیشتر در خصوص قیر هستند.
گزارش فارس حاکی است، آسفالت، نارضایتی همیشگی شهروندان تبریزی است اما آزمون و خطاها نتوانسته متولیان امر را به تدبیر اساسی برای کاستن از این نارضایتی، وا دارد.
شهرداری تبریز سالانه میلیاردها تومان به پروژههای آسفالتریزی اختصاص میدهد و خروجی کار را هم بر حسب متراژ و مساحت منتشر میکند اما هیچگاه اشاره نمیکند که دوره ماندگاری آسفالت در تبریز چقدر است و اصلاً چرا باید خیابانهای یک شهر، مدام در حال روسازی و زیرسازی باشند؟
انتهای پیام/60002/س