اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تحصیل ۵۵۰۰ دانشجو در ۱۷۰ رشته دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی/ راه‌اندازی 12 رشته مغفول مانده در حوزه هنر

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی از تحصیل بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۷۰ رشته این دانشگاه در سال تحصیلی جدید خبر داد.

تحصیل ۵۵۰۰ دانشجو در ۱۷۰ رشته دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی/ راه‌اندازی 12 رشته مغفول  مانده در حوزه هنر

فرزان قالیچی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز ضمن اشاره به آغاز سال جدید تحصیلی در دانشگاه علمی کاربردی از ۱۵ شهریور، اظهار داشت: با توجه به بخشنامه سازمان امور استخدامی مبنی بر تعطیلی مراکز آموزش ارگان‌های دولتی، ۳۳ مرکز آموزش علمی کاربردی استان امسال به ۲۰ مرکز کاهش یافته که با راه‌اندازی مرکز فرهنگ و هنر الف تبریز، در سال تحصیلی جدید بیش از پنج هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۲۱ مرکز و نزدیک به ۱۷۰ رشته با حضور بیش از ۸۰۰ مدرس در ۳۰۰ رشته محل مشغول به تحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به ماهیت عملی و مهارتی بسیاری از رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی و تاثیر شیوع کرونا بر چنین آموزش‌هایی افزود: با توجه به در پیش رو بودن فصل سرما و احتمال گسترش بیماری‌های کرونا و نیز آنفلوانزا در این فصل، آغاز پیش از موعد سال‌تحصیلی این امکان را ایجاد می‌کند تا پیش از بروز چنین شرایطی و البته ضمن رعایت همه موازین و پروتکل‌های بهداشتی نسبت به برگزاری کلاس‌های عملی و مهارتی اقدام کنیم، چرا که بسیاری از رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی بدون آموزش و آزمون این واحدهای عملی ماهیت خود را از دست می‌دهند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی از برگزاری الکترونیکی واحدهای نظری این دانشگاه نیز خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه با تجربه‌ای که در برگزاری چنین کلاس‌هایی در سال تحصیلی گذشته در مجموعه علمی کاربردی استان حاصل شد و نیز با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برگزاری کلاس‌های مجازی از قبیل افزایش پهنای باند اینترنت، امسال نیز واحدهای نظری بدون حضور دانشجویان و در بستر فضای مجازی ارائه خواهند شد.

قالیچی تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از شیوع و گسترش کرونا، با اقدامات صورت گرفته در خصوص ایجاد و توسعه زیرساخت‌های آموزش الکترونیک، دانشگاه علمی کاربردی در کنار سایر واحدهای آموزشی قدم‌های جدی در خصوص جلوگیری از گسترش این بیماری برداشته است.

وی بر عدم ارائه خدمات به افراد مشکوک به کرونا در مراکز علمی کاربردی طبق بخشنامه‌های دولتی و با هدف حفظ سلامت دانشجویان، مدرسان و کارکنان این مراکز تأکید و متذکر شد: در کنار تمام این اقدامات پیشگیرانه سعی کرده‌ایم هیچ فعالیت دانشگاهی و آموزشی و حتی برنامه‌های فرهنگی تعطیل نشود بلکه شکل اجرای آنها تغییر کند، تا جایی که حتی مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل و دهه محرم را نیز به‌صورت مجازی اجرا کردیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: همچنین در  همین زمینه استارت آپ‌ها، ایده‌تاپ‌ها و فعالیت‌های شتاب‌دهنده را نیز که به نوعی برند دانشگاه علمی کاربردی هستند در همین بستر اجرا خواهیم کرد، چرا که بحث پژوهش در کنار آموزش دو بال اصلی فعالیت‌های آموزشی و دانشگاهی هستند.

قالیچی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی مجموعه‌ای هدفمند در مسیر تربیت نیروهای مهارتی است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالش این دانشگاه با توجه به چنین ماهیتی، تربیت و آموزش دانشجویانی است که پس از فارغ‌التحصیلی هزینه‌ای از باب اشتغال و ورود به بازار کار به دستگاه اجرایی کشور تحمیل نکنند و لازمه این امر به خصوص در سال جهش تولید و شرایط خاص و تحریمی امروز کشور، توجه و ارتقأ کیفیت آموزشی با در نظر گرفتن نیازهای بازار کار است که برای تحقق آن تلاش می‌کنیم تا از این طریق نقشی در تامین نیازهای کشور با اتکأ به نیروهای متخصص داخلی ایفا کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز صنایع و دستگاه‌ها در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت پودمانی و یا رسمی خبر داد و متذکر شد: با توجه به تعطیلی تعدادی از مراکز وابسته به ارگان‌های دولتی، ارائه حدود ۲۵ رشته تحصیلی دانشگاه متوقف شده بود که در مقابل خوشبختانه با راه‌اندازی مرکز فرهنگ و هنر الف تبریز حدود ۱۲ رشته مغفول مانده در حوزه هنر از جمله موسیقی، سینما و تئاتر در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این مرکز ارائه می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: رشته بورس نیز در مقاطع کاردانی و کارشناسی راه‌اندازی شده و در امتداد این اقدامات توسعه‌ای آمادگی خود را برای برگزاری کلاس‌های دانشگاهی در حوزه گردشگری طبق درخواست مراکز  متقاضی و نیز دستگاه‌های مردم‌نهاد اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/60002/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول