اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بهره‌برداری از فاز اول کارخانه آهک هیدراته اهر تا پایان آبان

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران از بهره‌برداری فاز اول کارخانه آهک هیدراته اهر تا 15 آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد.

بهره‌برداری  از فاز اول کارخانه آهک هیدراته اهر تا پایان آبان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، اردشیر سعدمحمدی امروز در بازدید از مراحل احداث فاز اول کارخانه آهک هیدراته اهر، اظهار داشت: خوشبختانه با پیشرفت فیزیکی پیش از 83 درصد عملیات اجرایی با هماهنگی لازم انجام شده و امروز با اختصاص اعتباری معادل 150 میلیارد ریال در اجرای فاز اول این پروژه تسریع می‌شود.

وی با تأکید بر راه‌اندازی سریع این پروژه که یکی از واحدهای مهم شرکت مس ایران در شهرستان اهر می‌باشد، گفت: فاز اول این پروژه با تأمین نقدینگی طی روزهای آتی واریز می‌شود با بهره‌برداری از فاز اول این پروژه مهم صنعتی با تولید 65 هزار تن در سال که نیاز پنجاه هزار تنی آهک هیدراته مس سونگون تأمین و مابقی در سایر مراکز تولیدی مصرف خواهد شد.

این مقام ارشد مس ملی ایران، افزود: خوشبختانه همزمان با بهره‌برداری از فاز اول این پروژه در پانزده آبان‌ماه 99 و اشتغال‌زایی برای ده‌ها، عملیات اجرایی فاز دوم نیز با تولید 60 هزار تن در سال آغاز می‌شود و این مجموعه با مدیریت مستقل از نظر اقتصادی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده شرکت ملی مس ایران در خصوص اکتشافات جدید معدنی در منطقه اهر، متذکر شد: با پیگیری‌های نماینده اهر و هریس برنامه‌ریزی لازم برای اکتشافات در سه منطقه مزرعه، بصیرآباد و مجیدآباد صورت گرفته و به‌زودی با استقرار دستگاه‌های حفاری جدید برا ی شناسایی ظرفیت‌های جدید مس در منطقه اقدامات عملی انجام خواهد شود.

سعد محمدی همچنین از تأمین اعتبارات لازم در قالب کمک‌های اجتماعی برای منطقه به‌صورت گروه‌های جهادی با حضور پزشکان متخصص در مناطق محروم روستایی شهرستان اهر با نظارت مراکز درمانی منطقه خبر داد.

انتهای پیام/60003/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول