اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

فواره تحریم‌ها به سقف خورده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، گفت: فواره تحریم‌ها به سقف خورده و اثر خود را از دست داده و اگر به فرض ایران در آژانس هم محکوم شود باز هم حکایت مانند گذشته است.

فواره تحریم‌ها به سقف خورده است

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه فعال‌سازی مکانیزم ماشه از سوی آمریکا و با بازگشت تحریم‌ها اتفاق جدیدی نخواهد افتاد، اظهار داشت: براساس توافق برجام پاییز امسال و در ۲۷ مهرماه تحریم تسلیحاتی ایران خود به خود لغو شده و از آن تاریخ به بعد ایران می‌تواند به خرید و فروش اسلحه اقدام کند، طبیعی است این امر به مذاق آمریکا خوش نمی‌آید و تاب تحمل آن را ندارد.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: رژیم آمریکا از مدت‌ها قبل با جریان‌سازی سنگین رسانه‌ای و لابی‌گری شیطانی خود قطعنامه‌ای را آماده کرد اما باوجود کاستن از بندهای آن به ۴ بند کوتاه نه تنها موفق به کسب رأی موافق نشد بلکه حتی نتوانست توجه هم‌پیمانان راهبردی خود را در اروپا همراه کند.

وی گفت: این قطعنامه با رأی مخالف بعضی کشورها و رأی ممتنع بعضی دیگر مانند آلمان، انگلیس و فرانسه همراه بود و آمریکا شکست سنگین ۱۳ بر ۲ را متحمل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه باید به قطعنامه رأی منفی می‌دادند، گفت: رأی ممتنع  نوعی حرکت خائنانه است و به باور ما اروپا خواسته در این مرحله نظر ایران را جلب کند اما در اقدامات دیگر آمریکا بر علیه ایران در کنار آمریکا بایستد.

امام جمعه تبریز با اشاره به همراهی کشورهای اروپایی در فعال‌سازی مکانیزم ماشه، یادآور شد: پیام شکست آمریکا در قطعنامه پیشنهادی این است که نه تنها حلقه‌های فشار حداکثری فقط در عرصه اقتصادی شکسته بلکه حلقه‌های دیگر این فشار نیز در حال شکسته شدن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه ایران حریف را در زمین خود شکسته داده است، گفت: به گفته پمپئو وزیر خارجه آمریکا فواره تحریم‌ها به سقف خورده و اثر خود را از دست داده است، اگر به فرض ایران را در آژانس محکوم نمایند باز هم حکایت مانند گذشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گفت: تحرکات آمریکا در آشوب‌سازی در داخل و خارج نیز راه به جایی نخواهد برد.

امارات بازنده اصلى توافق با رژیم صهیونیستی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، متذکر شد: توافق ننگین رژیم غاصب اسرائیل با امارات اگرچه ممکن است در کوتاه‌مدت فوایدى زودگذری براى این کشور عربی داشته باشد اما دیرى نخواهد پایید حاکمان سبُک مغز امارات به اشتباه راهبردى خود پى خواهند برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم  با اشاره به تسریع زوال آل‌نهیان در پی توافق با رژیم جعلی اسرائیل، بیان داشت: در قمار امارات و رژیم‌هاى عبرى – غربى، بازنده اصلى امارات خواهد بود، چراکه از این دریا هیچ صید دندان‌گیرى از قبیل اقتصاد رو به رشد، امنیت تضمین شده و موقعیت ممتاز منطقه‌اى به دست نخواهد آمد.

امام جمعه تبریز افزود: در پی این توافق امارات با تضعیف اقتصاد و امنیت داخلی خود، اختلافات دیرپاى شاهزادگان فرتوتش تشدید خواهد شد و جنگ قدرت بین بن‌زاید و بن مکتوم وضعیت این امیرنشین را بدتر خواهد کرد.

وی با اشاره به عواقب این توافق ننگین میان امارات و اسرائیل تاکید کرد: امارات نباید زلف خود را به موى پوسیده رژیم رو به زوال صهیونیستى گره میزد این کار زوال خاندان انگلیسى – آمریکایی آل‌نهیان را تسریع خواهد کرد.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول